مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران خبر داد

آموزش مهارتی 173 معتاد بهبود یافته در مازندران

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۴۰۵۰۳۹
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از آموزش به 173 معتاد بهبود یافته در 6 ماه نخست امسال خبر داد.
۰
plusresetminus
آموزش مهارتی 173 معتاد بهبود یافته در مازندران
سید حسین درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: ترویج و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یكی از مهم‌ترین راهبردهای صیانت از معتادان بهبود یافته است که در این راستا 65 نفر از معتادان بهبود یافته در مراکز دولتی و 108 نفر از این افراد در مراکز درمانی ترک اعتیاد تحت پوشش، آموزش‌های فنی و مهارتی را فرا گرفتند.
 
وی بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی برای كاهش و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه مواد مخدر انجام می‌شود كه می‌تواند در بازگرداندن معتادان بهبود یافته به آغوش گرم خانواده، امیدواری به آینده و اشتغال‌زایی آنان نقشی مهم ایفا كند.
 
مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: با هماهنگی و برنامه ریزی‌های انجام شده، دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در مركز ترك اعتیاد این استان برگزار و به صورت ویژه پیگیری می‌شود که در مرکز قاجارخیل ساری دو کارگاه آموزشی پرورش قارچ و لوله کشی ساختمان و در مراکز درمانی تحت پوشش در خوشه‌های مختلف آموزش‌های لازم با توجه به درخواست متقاضیان به آنان ارائه شد.
 
درویشی تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی به مددجویان و بهبودیافتگان در كمپ‌های ترك اعتیاد یكی از اركان اصلی ایجاد شغل در رشته‌های مختلف و زمینه توانمندسازی آنها برای ورود به بازار كار و تولید كشور است.
 
وی تاکید کرد: فراهم كردن شرایط اشتغال یكی از مهم‌ترین خدمات ارائه شده آموزش فنی و حرفه‌ای به خانواده‌های آسیب دیده اجتماعی است.
 
مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به آمادگی این اداره کل برای همكاری در زمینه توانمند سازی قشر آسیب دیده اجتماعی، افزود: آموزش این افراد با توجه به ظرفیت‌های بومی و استانی در نظر گرفته می‌شود و این اداره کل به‌عنوان یكی از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، آموزش‌های مهارتی ویژه توانمندسازی بهبودیافتگان و خانواده آنها را در اولویت برنامه‌های خود قرارداده تا با اعطای تسهیلات به این افراد، اشتغال‌‌زایی كند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴