تاریخ انتشارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
کد مطلب : ۴۰۴۹۷۹
مدیرکل شیلات مازندران گفت: امسال 100 میلیون قطعه بچه ماهی سفید، کپور دریایی و ماهیان خاویاری در رودخانه‌های مازندران رهاسازی شد.
۰
plusresetminus
رهاسازی 100میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های مازندران
به گزارش بلاغ، ولی‌الله محمدزاده در مراسم آغاز فصل بهره‌برداری ماهیان استخوانی در شرکت تعاونی صیادی و گردشگری شهید کلاهدوز جویبار اظهار کرد: در استان مازندران 54 تعاونی صیادی با 4 هزار صیاد سختکوش مشغول به فعالیت هستند.
 
وی با بیان اینکه صیادان از امروز تا 15 فروردین سال آینده می‌توانند صید کنند اظهار کرد: امسال بالغ بر 100 میلیون قطعه بچه ماهی سفید، کپور دریایی و ماهیان خاویاری در رودخانه‌های مازندران رهاسازی شد.
 
مدیرکل شیلات مازندران به مشارکت صیادان در تکثیر و رهاسازی ماهی اشاره و عنوان کرد: بالغ بر 20 میلیون قطعه بچه ماهی در قالب شیل‌گذاری و ۸۰ میلیون قطعه بچه ماهی توسط مرکز شهید رجایی در رودخانه های استان رهاسازی شده که برای نخستین بار بیش از ۵ میلیون بچه ماهی سفید به طور طبیعی در منطقه شرق مازندران رهاسازی شده است.
 
محمدزاده تصریح کرد: 4 هزار نفر از طریق دریا ارتزارق می‌کنند و تمام هدف ما این است که از ذخایر دریای خزر مراقبت و صید را مسئولانه کنیم که در این راستا 7 هزار تن ماهی استخوانی در سال گذشته صید شده است که پیش بینی می شود این رقم امسال نیز تکرارشود.
 
 
شرکت تعاونی شهید کلاهدوز  25سال حافظ ذخایر دریای خزر است
عزت‌الله رحمانی رئیس شرکت تعاونی صیادی و گردشگری شهید کلاهدوز طوقدار شهرستان جویبار در این مراسم گفت: این شرکت تعاونی در سال 1368 در روستای طوقدار از توابع شهرستان ساری شروع به کار کرد که پس از 4 سال با پیشروی آب دریا به شهرستان جویبار منتقل شد.
 
وی افزود: حدود 100 نفر در این شرکت تعاونی مشغول به کار هستند که بهترین نوع پروتئین را در اختیار مردم قرار می‌دهند.
 
رئیس شرکت تعاونی صیادی و گردشگری شهید کلاهدوز طوقدار با بیان اینکه این شرکت نه تنها آسیبی به زیست آبزیان وارد نمی‌کند بلکه به نوعی از ساحل صیانت، حراست و مراقبت می‌کند.
 
رحمانی با اشاره به مشارکت در تکثیر و بازسازی ذخایر دریا توسط این شرکت گفت: این شرکت تعاونی با مشارکت و همراهی اداره شیلات استان و همچنین با ایجاد استخر در تکثیر ماهیان و بازسازی ذخایر نوید آینده‌ای روشن را برای صیادان خواهد داد.
 
وی تأکید کرد: صید غیرمجاز و وجود تجهیزات فرسوده نگرانی‌هایی را در مرحله داشت و ذخایر دریا ایجاد می‌کند.
 
رئیس شرکت تعاونی صیادی و گردشگری شهید کلاهدوز جاده دسترسی به این شرکت را یکی از مشکلات پیش‌روی خود دانست و افزود: چند سالی است که زیرسازی انجام شده ولی همانطوری به حال خود رها شده است.
  
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴