تاریخ انتشارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۴۰۴۹۷۷
مدیرکل دفتر صید و صیادی شیلات کشور گفت: 121 شرکت تعاونی پره صیادی در سه استان ساحلی کشور با حدود 10 هزار صیاد کار صید را آغاز کردند که امسال تلاش کردیم مدیریت صید منطقه‌ای در هر استان اجرا شود.
۰
plusresetminus
آغاز فعالیت ۱۰ هزار صیاد در دریای خزر/ ایران در جایگاه 26 جهان در صید و صیادی
به گزارش بلاغ، مختار آخوندی در مراسم آغاز فصل بهره‌برداری ماهیان استخوانی در شرکت تعاونی صیادی و گردشگری شهید کلاهدوز جویبار با بیان اینکه به دلیل افزایش آلاینده‌های سموم کشاورزی، فاضلاب صنعتی و نفتی میزان صید ماهی کاهش داشته است گفت: با افزایش آلاینده‌ها و صید غیرمجاز میزان صید ماهی در سال‌های 94،95،96 به 11 هزار تن کاهش داشته است.
 
وی تصریح کرد: تأمین مولد و تکثیر مصنوعی در کارگاه‌های شیلات در سال ۹۷ موجب افزایش تولید ماهیان استخوانی در دریای خزر شد که منجر به صید ماهی استخوانی به میزان 15 هزار و 800تن شد و ۷۶درصد صید در مازندران افزایش داشته است.
 
مدیرکل دفتر صید و صیادی شیلات کشور بااشاره به اینکه وضعیت صید و صیادی در دریای خزر در شرایط مطلوبی قرار ندارد گفت:در سال 97 حدود 91 درصد صید را دو گونه سفید و کفال به خود اختصاص داد و روند تک گونه‌ای شدن در خزر رو به افزایش است.
 
آخوندی خاطرنشان کرد: صیادان علاوه بر برداشت ماهی از دریا در کاشت و داشت ماهیان دریای خزر نیز باید مشارکت داشته باشندکه در این راستا در سال گذشته ۲۰‌ میلیون تکثیر طبیعی با مشارکت صیادان در استان مازندران انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه 121 شرکت تعاونی پره صیادی در سه استان ساحلی کشور با حدود 10 هزار صیاد کار صید را آغاز می‌کنند اظهار کرد: امسال تلاش کردیم مدیریت صید منطقه‌ای در هر استان اجرا شود به طوری 5 شرکت تعاونی غرب کشور که دو ماه پایانی سال نمی‌توانند صید کنند از 20 شهریور، پره‌های استان گلستان و میانکاله مازندران 15 مهرماه کار صید را آغاز کردند.
 
مدیرکل دفتر صید و صیادی شیلات کشور با اشاره به اینکه میزان صید از ابتدای انقلاب تاکنون 40 برابر شده است عنوان کرد: در ابتدای انقلاب میزان صید وصیادی و آبزی پروری در کشور ۳۲ هزارتن بوده است که اکنون تولید آبزیان کشور 40 برابر شده و به تولید ۱ میلیون و ۲۶۰ هزار تن رسیده است.
 
آخوندی افزود: از این میزان 61 درصد سهم دریاها و ۱۷۰ هزار تن سهم اقیانوس و آب‌های بین‌المللی است.
 
وی در پایان گفت: در حال حاضر جایگاه صید و صیادی کشور در جایگاه ۲۶ در جهان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴