تاریخ انتشارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۴۰۴۹۷۴
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت توسط قوه قضائیه به دولت ارسال شده است.
۰
plusresetminus
ارسال لایحه «تامین امنیت زنان در برابر خشونت» به دولت از سوی قوه قضائیه /اجرای سیاست‌های مقام معظم رهبری در حوزه خانواده
به گزارش بلاغ، معصومه ابتکار در نشست تخصصی بانوان فعال و فرهیخته مازندران اظهار کرد: دشمن به دنبال ناامیدی در کشور است اما حضور موثر مردم تمام نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد.

وی تصریح کرد: اقدامات برای تغییر چهره استان در بخش‌های مختلف ارزشمند است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: تاکید دولت است که اشتغال پایدار در طرح ها مدنظر قرار گیرد و در طرح سند راهبردی ارتقای زنان 12 هزار زن سرپرست خانوار مشارکت دارند.

این مسئول ادامه داد: حمایت از صندوق‌های خُرد روستایی، حمایت از تعاونی‌های زنان روستایی، توان‌افزایی اقتصادی زنان، اجرای طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی زنان و طرح توان‌افزایی سازمان‌های مردم نهاد از اقدامات حمایتی برای بانوان است که در دستور کار قرار دارد.

ابتکار خاطرنشان کرد: موضوع خانواده از مهم‌ترین موضوعات جامعه ایران بوده و آسیب‌های ناشی از انقلاب دیجیتال از بحران‌های تهدید کننده نهاد اجتماعی خانوادگی است.

وی گفت: ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری در اجرای فعالیت‌های حوزه خانواده با همکاری وزارت آموزش و پرورش، صداو سیما، دانشگاه‌ها و انجمن جامعه شناسی ایران با هدف توجه به مهارت‌های ارتباطی درون خانواده اجرا می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بحران روابط در خانواده، گسست خانوادگی و کاهش تعداد کلمات مبادله‌ای خانواده از هزار و 500 کلمه به 400 کلمه را مهم‌ترین آسیب‌های حوزه خانواده ایرانی عنوان کرد.

ابتکار گفت: در عرصه قوانین در دولت دوازدهم تاکنون حداقل پنج لایحه، ارائه دادیم و لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت توسط قوه قضاییه به دولت ارسال شده است.

وی تصریح کرد: اصلاح شروط طلاق، کودک همسری، توجه به زنان در کارگاه‌های تولیدی و برابری دیه زن و مرد در کمیسیون لوایح در حال بررسی است.

استاندار مازندران نیز بیان کرد: خلا سرمایه‌گذاری کلان در استان داریم و در حوزه‌های مختلف باید سرمایه اولیه را فراهم کنیم.

احمد حسین‌زادگان تصریح کرد: برای برندسازی محصولات باید از ظرفیت جهاد دانشگاهی استفاده شود.

وی خواستار حضور و مشارکت زنان در حوزه کارآفرینی شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز در این نشست از رونمایی سند توسعه ارتقای زنان و همچنین جشنواره "روجا" استان خبر داد.

سمیه قاسمی‌طوسی افزود: 19 بانوی مازندران عضو شورای شهر، 232 نفر عضو شورای روستا، 125 نفر دهیار و چهار زن بخشدار هستند همچنین حدود 58 بانوی استان عضو کانون زنان بازرگان و حدود 3000 هزار نفر بافنده فرش هستند که انجمن فرش زنان برای نخستین‌بار هویت و در نمایشگاه بین‌المللی شرکت پیدا کرد.

وی گفت: صندوق زنان خُرد روستایی نیز در راستای فروش محصولات و جامعه هدف فعال است.

قاسمی طوسی بیان کرد: سال گذشته پنج صدم درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان به امور بانوان اختصاص یافت و طرح‌های خوبی در بخش کشاورزی و محیط زیست داشتیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: رونمایی از اعتبارنامه یکی از سمن‌ها، گزارش جهاد دانشگاهی درباره الگوی نوین مشاغل خانگی، طرح حذف پلاستیک و حفظ محیط زیست ازجمله مواردی است که در نشست امروز به آن پرداخته شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴