تاریخ انتشارجمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۴۰۴۹۴۸
امام جمعه موقت ساری گفت: : اربعین اعجاز و کرامت سید‌الشهدا است و در دنیا نظیر ندارد.
۰
plusresetminus
اعجاز و کرامت سید الشهدا در دنیا نظیر ندارد
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمد قاسمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان مازندران با بیان اینکه خداوند در انسان عقل و شهوت قرار داد، اظهار کرد: اگر عقل بر شهوت غلبه کند انسان از ملائکه زیباتر است و در طول تاریخ فراوان بودند انسان‌هایی که از ملائک برتری داشتند و انسان‌هایی نیز رذل‌ترین و پست‌ترین موجود روی زمین بودند.

وی با بیان اینکه در حادثه کربلا ۲۱ زشتی و پلشتی اتفاق افتاد، افزود: در حادثه کربلا زشتی و زیبایی فراوان دیده می‌شود و همچنین عبودیت و بندگی را می‌توان در کربلا پیدا کرد.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه امامان معصوم کانون محبت هستند، تصریح کرد: امامان نسبت به خانواده خود حساس هستند اما در روز عاشورا امام حسین(ع) کودک شش ماهه خود را تقدیم اسلام می‌کند که زیبایی‌های کربلا را نشان می‌دهد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در کربلا قدرت شهوت بر عقل غلبه کرد و پیروز شد و اگر می‌خواهیم از کربلا درس بگیریم باید ببینیم چه زشتی و زیبایی‌هایی در کربلا بوده است.

امام جمعه موقت ساری به دو دیدار پرمعنای مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه و نخبگان اشاره کرد، گفت: جراید و رسانه‌ها باید به این دو دیدار مهم می پرداختند و که کمتر به این مهم پرداخته شد.
این مسؤول تاکید کرد: هوشمندی و درایت مقام معطم رهبری دشمنان را به حراس در می‌آورد و همه دنیا به هوشمندی و فراست رهبری اذعان دارند و در داخل کشور به این موضوع توجه نمی‌کنیم.

قاسمی با بیان اینکه رهبری در دیدار با دانشمندان دیدار با سپاه را کامل کرد، گفت: دانشمندان و نخبگان ما تحصیلاتی کسب را کنند که به درد ملت و آب و خاک بخورند.

وی به پیاده‌روی اربعین اشاره کرد، افزود: به گفته مقام معظم رهبری پیاده‌روی اربعین مصداق بارز نصرت الهی به امت اسلامی است‌.

قاسمی با اشاره به اینکه دشمنان از نماز و روزه مسلمانان نمی‌ترسند اما از حضور میلیونی مردم کشور و سراسر دنیا در کربلا می‌ترسند، بیان کرد: کسانی که با پای پیاده از دنیای اسلام حرکت می‌کنند و با همه سختی‌ها خود را به اربعین می‌رسانند آنها آزاده‌خواه هستند و دشمنان از انها می‌ترسند.

وی اذعان کرد: آمریکا و وهابیت هجمه وارد و اغتشاش ایجاد کردند تا حضور میلیونی اربعین را بایکوت کنند که کور خواندند.

قاسمی گفت: راهپیمایی اباعبدالله الحسین (ع) اتحاد و بیداری مسلمانان را رقم می‌زند و باید قدردان باشیم و کسانی که قدرت مالی و جسمی دارند به اربعین بروند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون جمعیت ایران به کربلا رفتند، عنوان کرد: ۶۰ هزار نفر از مردم پاکستان و افغانستان وارد می‌شوند و این بزرگی و عظمت دنیای اسلام و تشیع است.

قاسمی با بیان اینکه مازندران با هزار امید به دنبال فرصت شعلی جدید می‌گردد، گفت: مردم ولایتمدار مازندران در انقلاب نقش‌آفرین بودند و از دولتمردان انتطار کمک دارند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲