تاریخ انتشارجمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۴۰۴۹۴۷
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه اجتماع اربعین از اثرات انقلاب اسلامی و نهضت عاشورا است گفت: دشمنان انقلاب در پیچ سخت سیاسی قرار گرفته‌اند.
۰
plusresetminus
اجتماع اربعین از اثرات انقلاب اسلامی و نهضت عاشورا است/ دشمنان انقلاب در پیچ سخت سیاسی قرار گرفته‌اند
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونکنار اظهار کرد: در دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان ایشان تاکید کردند که مسئولان باید به دنبال رفع مشکلات نخبگان باشند تا توطئه بیگانگان را خنثی کرده و مانع خروج این نخبگان از کشور شوند.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: درحالی که بسیاری از کشورهای پیشرفته متقاضی نوآوری‌های جوانان ایران هستند اما برخی افراد بددل، بدخواه، حسود و ناجوانمرد به دنبال بدگویی از دستاوردهای انقلاب هستند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: امروز کار به جایی رسیده که برخی از دشمنان ما در خارج از کشور اذعان می‌کنند که چهل سال در حال دروغگویی نسبت به جمهوری اسلامی ایران هستیم.

جلالی یادآور شد: جمهوری اسلامی توان پیشرفت‌های زیادی در زمینه هسته‌ای را دارد اما به فرموده رهبر معظم انقلاب “درحالی که می‌توانستیم به بمب هسته‌ای دست پیدا کنیم اما بنابر قوانین شرع آن را حرام اعلام می‌کنیم”؛ از منطق اسلام به دور است که بخواهیم با بمب هسته‌ای جان و مال غیرنظامیان را به خطر بیاندازیم.

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی اربعین، افزود: امسال حضور مردم در مراسم اربعین چند برابر شده و بنابر گزارش‌ها حدود ۱۰۰ کشور دنیا در این اجتماع حضور دارند که این حرکت بی‌نظیر برگفته از قدرت پاک خون شهدای کربلا و اثر بصیرت انقلاب اسلامی که برگرفته از نهضت عاشورای حسینی است در مردم ایجاد کرده است.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: درحالی که پی در پی اعلام می‌شود که امکانات عراق پاسخگوی زائرین نیست اما عاشقان اباعبدالله(ع) حاضرند سختی‌ها را تحمل کنند و رهرو راه جابرابن عبدالله انصاری باشند.

جلالی با اشاره به خروج آمریکا از سوریه و حمله ترکیه به این کشور گفت: یک روزی بسیاری از کشورها به دنبال خروج بشار اسد از سوریه بودند اما هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم که بشار اسد ماند و آن‌ها به ذلت رسیدند؛ با حرکت سخیف ترکیه به بهانه پناه دادن به آوارگان سوریه بسیاری از مردم این کشور آواره شدند و این تجاوز موجب محکومیت توسط کشورهای دیگر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما ضمن محکومیت حمله ترکیه به کشور سوریه از دولت‌مردان ترکیه می‌خواهیم هرچه زودتر دست از اشغال خاک کشور سوریه بردارند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: کردهای سوریه با پشتیبانی آمریکا در مقابل دولت مرکزی قد علم کرده بودند اما پس از مدتی آمریکا به آن‌ها پشت پا زده که این هم از پیش‌بینی‌های درست رهبر انقلاب است که فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست.

جلالی با بیان اینکه دشمنان انقلاب در پیچ سخت سیاسی قرار گرفته‌اند ، یادآور شد: بن سلمان با سیلی محکمی که از یمن خورده درحال گیجی به سر می‌برد، نتانیاهو با فسادهایی که دارد هنوز نتوانسته کابینه تشکیل دهد و مشکلاتی را در کشور خود دارد و همچنین ترامپ که در آستانه استیضاح قرار دارد و همه این ها نشانه افول دشمنان ما و به عزت رسیدن انقلاب اسلامی ایران است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷