کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون استاندار مازندران اعلام کرد

تخصیص ۵۰ درصد اعتبارات خسارات سیل غرب مازندران

18 مهر 1398 ساعت 9:00

معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: ۵۰ درصد اعتبارات خسارات سیل سال گذشته به غرب استان اختصاص داده شده است.


به گزارش بلاغ، مهدی رازجویان در بازدید از بازسازی پروژه های خسارات سیل سال گذشته در رامسر اظهار کرد: حجم تخریب در سیل سال گذشته بالا بود و اعتباراتی که دولت در نظر گرفته بود از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده شد و موافقت نامه مبادره شد که سبب سرعت کار و پیشرفت پروژه ها گردید.

وی با بیان اینکه بازدید از روند و کیفیت اجرایی خسارات سیل در هفته‌های آینده انجام می‌شود تصریح کرد: همه پروژه های اجرایی سبب رفاه حال مردم و  در راستای حفظ ایمنی املاک حاشیه رودخانه‌ها عملیاتی می شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: 50 درصد اعتبارات تخصیص داده شده است و پروژه آب منطقه ای با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان عملیاتی می شود.

فرماندار رامسر نیز تصریح کرد: بازدید میدانی از پروژه های شهری و روستایی در رودخانه ها، حوزه بنیاد مسکن انجام شد و در رودخانه صفارود اقداماتی که شهرداری رامسر در دست اقدام دارد بررسی شد. 

محمد آزاد گفت: محور جاده اصلی در سادات شهر و کتالم به جهت آبگرفتگی هنگام بارش باران پیگیری و در رودخانه چالکرود بر اثر بارش باران و سیلابی شدن رودخانه خسارات زیادی وارد شده بود که با تلاش دستگاه های مربوطه دیواره حفاظتی در این رودخانه در حال احداث است. 

وی افزود: بند انحرافی بین رودخانه چالکرود در منطقه روستاهای پایین دست در حال اجرا بوده و پروژه حوزه رودخانه ها بر اساس اعتباراتی که از قبل تخصیص یافته بود در حال انجام است.

شهردار رامسر نیز اظهار کرد: بریدهای عرضی در پنج نقطه با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرایی می شود.

رضا کحالی تصریح کرد: در شهرستان رامسر یک پل عبوری در بین دو پل قرار دارد و در پل قدیمی شهر رامسر بخاطر حفظ پل در مسیر طغیانی رودخانه در سالهای اخیر آسیب های زیادی به شهر رامسر وارد کرده و با اخذ مجوزات لازم اقدام به اجرای پروژه بریدهای عرضی نمودیم. 

وی افزود: بستر رودخانه با علم فنی اداره آبیاری آماده سازی و قبل از فرا رسیدن باران های فصلی به بهره برداری خواهد رسید.

کحالی با اشاره به اینکه نقاط حادثه خیز سیل در مناطق مسکونی بوده و اگر اقدامی صورت نگیرد حاشیه امنی ندارد گفت: کل پروژه ها با اعتبار از منابع داخلی۱۲۰ میلیارد تومان بوده که برید در پنج نقطه با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 404919

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/404919/تخصیص-۵۰-درصد-اعتبارات-خسارات-سیل-غرب-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com