تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۴۹۱۲
مدیرعامل پایانه محصولات کشاورزی روماک گستر گفت: پایانه روماک گستر شهرستان جویبار یکی از بزرگ‌ترین پایانه محصولات کشاورزی در کشور با سرمایه‌گذاری 220 میلیارد تومانی است که دارای 30 دهنه بارانداز و ظرفیت تخلیه 600 تن بار در ساعت است.
۰
plusresetminus
ظرفیت تخلیه 600 تن بار در ساعت در پایانه محصولات کشاورزی جویبار/ آب مورد نیاز پایانه با تانکر خریداری می‌شود!
به گزارش بلاغ، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان جویبار با حضور استاندار و برخی از مدیران کل استان در پایانه محصولات کشاورزی روماک گستر برگزار شد که در این جلسه خلیل قلی‌زاده با بیان اینکه فاز اول این پایانه در 31 هزار متر مربع ساخته شده است اظهار کرد: در فاز اول، این پایانه ظرفیت ذخیره‌سازی 140 هزار تن انواع محصولات کشاورزی را دارد.
 
وی با اشاره به نواسانات نرخ ارز گفت: به دلیل نوسانات نرخ ارز نتوانستیم کمپرسورهایی که از خارج خریداری کرده‌ایم وارد کنیم که اگر این مشکل حل شود سه ماه بعد این پایانه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
 
مدیرعامل پایانه محصولات کشاورزی روماک گستر افزود: یکی دیگر از مشکلات موجود این پایانه نداشتن برق است که در فاز اول نیاز به 4 مگاوات برق هستیم تا دستگاه‌های خود را راه‌اندازی کنیم.
 
قلی‌زاده با بیان اینکه ساخت این پایانه از آبان 96 آغاز شده است و آب مورد نیاز با تانکر آب خریداری می‌شود گفت: برای مصرف روزانه این پایانه با تانکر آب ‌می‌خریم و در آینده قرار است دو استخر بزرگ برای جمع‌اوری آب باران برای مصرف این پایانه احداث شود.  
 
 وی میزان سرمایه‌گذاری در این پایانه را 220 میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: پایانه محصولات کشاورزی روماک گستر در شهرستان جویبار یکی از بزرگ‌ترین پایانه محصولات در کشور است که دارای 30 دهنه بارانداز و ظرفیت تخلیه 600 تن بار در ساعت است که به این ترتیب نیاز به مجوز ترابری حمل و نقل بین‌المللی و داخلی داریم.
 
مجید حسین زادگان استاندار مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه تنها راه حل مشکل پرغصه محصولات کشاورزی مازندران پایانه صادراتی است گفت: کشاورزی ما اقتصادی نیست و همواره کشاورزان ما در معرض آسیب و ضرر دیدن هستند که برای برون رفت ازاین مشکل باید پایانه صادرات محصولات کشاورزی راه‌اندازی شود که پایانه روماک گستر می‌تواند کشاورزان را ازاین مشکل نجات دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: با تواجه به شرایط اقتصادی سخت و تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه کشور ایران و با وجود سرمایگذاران این چنینی، مدیران دستگاه‌های اجرایی حق ندارند مانعی بر سر راه آنان ایجاد کنند.
 
استاندار مازندران به ارتباط هرچه بیشتر با کشورهای حوزه دریای خزر اشاره و تأکید کرد: باید ارتباط استان ما با کشورهای حوزه دریای خزر و قفقاز عمیق شود زیرا می‌تواند خلاءهای ما را در حوزه‌ه‌های مختلف جبران کند.
 
گفتنی است در این جلسه مقرر شد تا هفته آینده مشکلات پیش‌روی این پایانه محصولات کشاورزی مرتفع شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴