تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۴۸۹۹
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون قله دماوند به ثبت جهانی نرسیده است، گفت: از مشکلات مهم و پیش روی، یکی بحث معادن فعال در حاشیه قله دماوند و دیگری موضوع زباله‌ها است.
۰
plusresetminus
دلایل عدم ثبت جهانی قله دماوند/ساری پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2022
سیف‌الله فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از  انتخاب ساری به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2022 خبر داد و گفت: در جلسه شورای وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو، پیشنهاد شهر ساری و استان مازندران به عنوان پایتخت گردشگری موافقت شد.

وی با بیان اینکه باید در مسیری حرکت کنیم که کشورهای عضو اکو به بازار هدف ما تبدیل شوند؛ افزود: در افق چشم‌انداز سال 2022 باید سهم ما از گردشگری این کشورها افزایش پیدا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: حاصل انتخاب ساری به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، پیامدهای مطلوب فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشد.

این مسئول ادامه داد: دبیرخانه را تشکیل دادیم تا بسترهای لازم برای تحقق این امر و اقدامات لازم‌الاجرا در این راستا برداشته شود تا از این کاری که به ما سپرده شده است، سربلند بیرون بیاییم.

فرزانه با بیان اینکه در این جریان تنها بحث شهرستان ساری نیست؛ تصریح کرد: ساری مرکز این اجلاس در حقیقت معرفی جاذبه‌های گردشگری استان مازندران از رامسر تا گلوگاه خواهد بود و امیدواریم با معرفی این جاذبه‌ها و همچنین شناسایی این جاذبه‌ها، بتوانیم هم در زمینه فرهنگی که مشترکات زیادی با کشورهای عضو داریم و هم در ایجاد روابط اقتصادی، به دستاوردهای مطلوبی برسیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با ایجاد روابط اجتماعی و اقتصادی با 10 کشور عضو این اجلاس بتوانیم بخشی از مشکلات موضوع اشتغال را که مهم‌ترین معضل کنونی در کشور است، را حل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران عنوان کرد: ما در یک استانی در حال زندگی هستیم که پر از جاذبه است، به ویژه جاذبه‌های گردشگری که همه شهرهای مازندران، جاده‌ها و جنگل‌ها، همه و همه تا کوه و دریا در این خطه از جاذبه‌های خدادادی و طبیعی برخوردارند.

فرزانه افزود: باغ تاریخی عباس‌آباد و همچنین به تازگی جنگل‌های هیرکانی مازندران در فهرست لیست ثبت جهانی قرار دارند؛ که ظرفیت گردشگری استان را به سطح جهانی ارتقا داده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون قله دماوند به ثبت جهانی نرسیده است؛ اعلام کرد: دماوند هم پرونده‌اش در حال بسته شدن است که  از مشکلات مهم پیش روی آن، یکی بحث معادن فعال در حاشیه قله دماوند و دیگری موضوع زباله‌ها است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی مازندران، مشکل فعالیت معادن در حاشیه این قله به نزدیک صفر رسیده است، اما مکشل زباله همچنان پا برجا است که در دست پیگیری است.

فرزانه در پاسخ به سوال پایانی در خصوص دستاورد حوزه گردشگری سفر اخیر تیمی از مسئولان بلندپایه استانی به استان ولگاگراد روسیه گفت: ولگاگرد یکی از استان‌های همسایه دریای خزر است که به لحاظ میراثی و هم به لحاظ گردشگری تفاهم نامه‌های خوبی امضا کردیم که به زودی شاهد خروجی‌های این تفاهم‌نامه خواهیم بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷