تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۴۰۴۸۹۷
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بابیان اینکه مقابل تملیک عیانی در اوقاف ایستاده‌ایم، گفت: وقف قابل‌فروش نیست،این موضوع مورد تائید رهبر انقلاب اسلامی هم قرار گرفته است.
۰
plusresetminus
مقابل تملیک عیانی در اوقاف ایستاده‌ایم/پیش‌بینی ۱۰۷ موکب در ایام اربعین
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی در دیدار با آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با اشاره به اقداماتی که در کشور برای تبیین ارزش‌های عاشورایی انجام می‌شود، اظهار کرد: برای مراسم اربعین سال جاری ۱۰۷ موکب در داخل و خارج از کشور پیش‌بینی شده است.
 
وی تصریح کرد: ۴۷ موکب در داخل خاک عراق و مابقی در سطح کشور تا مرز جاوه که محل ورود زائران پاکستانی است، اقدامات لازم برای پذیرایی از زائران را انجام می‌دهند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اقدامات اوقاف برای پذیرایی از زائران آذربایجان که از اردبیل وارد کشور می‌شوند،گفت: در این مسیر هم اقدامات لازم برای این گروه از زائران پیش‌بینی شده است.
 
وی اضافه کرد: کارکنان اوقاف به‌صورت جهادی در این مراسم و به‌عنوان انجام‌وظیفه در خدمت زائران امام حسین(ع) هستند.
 
خاموشی بابیان اینکه مقابل تملیک عیانی در اوقاف ایستاده‌ایم، افزود: وقف قابل‌فروش نیست،این موضوع مورد تائید رهبر انقلاب اسلامی هم قرار گرفته است.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای هدایت موقوفات به سمت فعالیت محصولات دانش‌بنیان، بیان کرد: در این حوزه رهبر انقلاب دغدغه جدی داشته اند و بنا داریم که علم را به کمک اقتصاد هدایت کنیم.در این راستا معاونت بهره‌وری را تقویت کردیم و در حال حاضر در بعضی از رشته‌های علمی ورود پیدا کرده ایم.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای بهینه‌سازی موقوفات اشاره کرد و افزود: به‌صورت جدی راجع به مسائل دفاع از موقوفه اقدامات ثبتی در سایه تعامل با نهادها را در برنامه کاری خویش داریم.
 
وی با اشاره به فعالیت ۶ هزار مدرسه وقفی در سطح کشور،گفت: در تعامل با آموزش‌وپرورش می‌توانیم در جهت کیفی سازی این مدارس حرکت کنیم و به دنبال افزایش خدمات در این مدارس هستیم.
 
خاموشی با اشاره به اهمیت احیای امور خیریه در سازمان اوقاف، گفت: در سطح کشور بیش از ۳۰۰ زندانی در راستای فعالیت امور خیریه این سازمان آزاد شده‌اند.
 
وی گفت: در حوزه خدمات‌رسانی به بیمارستان‌ها گروه پزشکی بر روند درمانی نظارت داشته باشند و بنا داریم ظرفیت علمی بیمارستان‌ها را تقویت کنیم که در حال حاضر بیش از ۷۰ بیمارستان در سطح کشور به نام اوقاف ثبت شده است که طرح ساماندهی این مراکز در دستور کار است.

*نیازمند کار و تلاش جهادی هستیم

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اقداماتی که وقف در کشور انجام داد، گفت: آبادانی وقف به مردم به خوبی معرفی شود.

آیت‌الله نورالله طبرسی اظهار کرد: بیشترین موقوفات کشور در سطح استان مازندران است.

وی با اعلام اینکه شهرستان‌های ساری، بابل و آمل بیشترین موقوفات را دارند، تصریح کرد: این موقوفات نیاز به نظم و نسخ احتیاج دارند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به اقدامات مناسبی که در سطح استان انجام شده است، گفت: در سایر نقاط استان موقوفات زیادی از رامسر تا گلوگاه وجود دارد.

وی با اعلام اینکه بزرگترین خیانت به مردم خیانیت در نیت واقفان است، گفت: باید تلاش کنیم موقوفات را احیا کنیم.

طبرسی با اعلام اینکه مدیران علاوه بر پرداخت حقوق به فکر پویایی و کارآمدی مجموعه خویش باشند، بیان کرد: کشور در حال حاضر نیاز به کار و تلاش جهادی دارد.

وی با اعلام اینکه وقف حوادث غیرمترقبه در استان مازندران انجام شده است، گفت: آبادانی و اقدامات وقف را به خوبی به مردم نشان دهیم.

در ادامه حجت‌الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به اقدامات انجام شده در سطح استان اشاره کرد و از برپایی موکب اوقاف مازندران در سامرا خبر داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴