تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۰۴۸۷۰
سرپرست فرمانداری میاندورود گفت: در توسعه پایدار دنبال دو موضوع در روستاها هستیم ابتدا روستاها از نظر درآمدی پایدار کنیم و دوم درآمد مستمر داشته باشند.
۰
plusresetminus
توسعه پایدار روستاها با ایجاد درآمد پایدار/صادرات مرکبات با مشوق های صادراتی رونق می‌گیرد
به گزارش بلاغ، مراسم گرامی‌داشت روز روستا و عشایر با حضور فرماندار، بخشدار، روسای ادارات و کشاورزان و روستاییان میاندورودی و مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران در روستای زیدعلیا برگزار شد.

اصغر چوپانی باغدار پیشرو مازندران در این مراسم با بیان اینکه شهر و روستا مکمل هم هستند، اظهار کرد: روستا مرکز تولید و شهر مرکز توزیع است و اساس استقلال در کشور ریشه در استقلال تولیدات کشاورزی و باغی دارد.



چوپانی با تاکید بر اینکه تولید مقدم بر مصرف و توزیع است، گفت: متاسفانه مرکبات در تصمیم گیری کلان کشور جزو محصولات استراتژیک قرار نمی‌گیرد.

وی مقدار تولید مرکبات کشور را چهار هزار و 500 میلیون تن بیان کرد که سهم مازندران دو هزار و 500 میلیون تن است، افزود: مصرف سالانه مرکبات در کشور حدود دو هزار تن است و مابقی باید صادر شود.

چوپانی با بیان اینکه از مرکبات می‌توان 27 محصول جانبی تولید کرد، ادامه داد: برداشت مرکبات زمینه اشتغال زیادی در استان ایجاد می‌کند و حتی برای مردم استان‌های هم‌جوار نیز شغل ایجاد می‌شود.



سیداسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود نیز اظهار کرد: روستا مرکز تولید فرهنگ و هنر است در صورتی که فکر می‌کنند روستا مرکز تولید محصولات کشاورزی است.

علوی با بیان اینکه روستاییان سهم بزرگی در تربیت نیروی انسانی دارند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کشوری بانشاط داشته باشیم باید توجه به روستاها در اولویت باشد.

وی تاکید کرد: توجه به گردشگری در روستاها و هدایت گردشگران به آن باعث رونق اقتصادی و کاهش مهاجرت می‌شود.



علی طاهری مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران نیز در این مراسم گفت: در کشور 24 درصد جمعیت در روستا زندگی می کند درحالی که در مازندران 46 درصد جمعیت روستایی است و با توجه به اینکه کشاورزی قطب اول اقتصاد استان و کانون آن روستا است باید توجه بیشتری به آن داشت.

طاهری با بیان اینکه زمین، جمعیت و آب سه موضوع مهم در تولید محصولات کشاورزی است تصریح کرد: مازندران 10 درصد کشاورزی کشور را دراختیار دارد و زراعت برنج حرف اول استان را می‌زند.

وی با اشاره به رکود ایجاد شده در خرید برنج پرمحصول در سال جاری، اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده خرید تضمینی انجام خواهد شد.

طاهری به سفر استاندار مازندران به روسیه اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌هایی در این سفر امضا شد و صادرات مرکبات با مشوق‌های صادراتی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وابستگی ما به دانه‌های روغنی حدود 90 درصد است که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده باید به 40 درصد برسانیم و بیمه عمومی را دولت پرداخت خواهد کرد و قیمت درنظر گرفته شده برای کلزا حدود پنج هزار تومان است.



حسین منفردی سرپرست فرمانداری میاندورود نیز در این مراسم اظهار کرد: توسعه پایدار تاکید می‌کند که علاوه بر استفاده درست از منابع یک جامعه باید نگاه به آینده هم داشته باشیم که این منابع برای نسل‌های آینده هم است.

منفردی تاکید کرد: در توسعه پایدار دنبال دو موضوع در روستاها هستیم ابتدا روستاها از نظر درآمدی پایدار کنیم و دوم درآمد مستمر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: دهیاری‌های ما باید از نظر درآمدی مستقل شود یعنی مدیریت روستا به دست خود مردم باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴