دارنده مدال طلای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا گفت:‌ از زمانی که به ناحق محروم شدم هیچکس سراغی از من نگرفت تا بتوانم انگیزه‌ام را حفظ کنم.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،سیدمصطفی صالحی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار  درباره شرایطش بعد از محرومیت 4 ساله به علت دوپینگ در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا گفت: متأسفانه در آن زمان مسئولان فدراسیون کشتی هیچ حمایتی از من نکردند، اما بعد از تغییرات در ریاست فدراسیون انتظار داشتم جویای حال من باشند. به هر حال سرمایه زیادی برای رسیدن من به این جایگاه هزینه شده است و توقع داشتم پیگیر شرایط من باشند.
وی ادامه داد: در این مدت 2 مدال جهانی را از دست داده‌‌ام، من سرمایه کشتی هستم. 10 ماه به تنهایی پیگیر کارهای محرومیتم بودم، هرکسی که من را دیده بود و می‌شناخت به خوبی می‌دانست که نیازی به استفاده از مواد نیروزا نداشتم. 
دارنده مدال طلای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا گفت: در حاشیه مسابقات جام تختی که در کرمانشاه برگزار می‌شد در حالیکه 22 ساله بودم سرمربی روسی اسبق تیم ملی که به عنوان میهمان به این رقابت‌ها دعوت شده بود در پایان مسابقاتم من را صدا کرد و به من گفت استعداد خوبی داری و به راحتی می‌توانی چندین مدال جهانی و المپیک را بگیری. برای همین می‌گویم هیچ نیازی به چنین مسائلی نداشتم، اما همان سال هم به هیچ مسابقه‌ای اعزام نشدم. در حالی‌که همان زمان هم از آذربایجان پیشنهاد داشتم؛ در این مدت هم پیشنهادات زیادی داشتم، اما از مسئولان ورزش تقاضا دارم پیگیر کاهش محرومیتم باشند.
*  آنقدر به خودم اطمینان داشتم که درخواست نمونه B کردم
صالحی‌زاده در پاسخ به این سؤال که چطور در حالی‌که نمونه B آزمایش دوپینگ او مثبت شده است انتظار دارد محرومیتش کاهش پیدا کند، عنوان کرد:‌ در این سال‌ها که به صورت حرفه‌ای کشتی می‌گرفتم بارها از من تست گرفته شده و هیچ مشکلی نداشتم و تنها همین یکباری بود که معتقدم برای من پاپوش ساختند. آنقدر به خودم اطمینان داشتم که حاضر شدم هزینه کنم و برای درخواست نمونه B به قطر سفر کنم.
وی افزود: در سفر به قطر یکی از پزشکان فدراسیون کشتی به عنوان نماینده فدراسیون همراه من بود که نمونه دوم هم مثبت شد و پزشک فدراسیون گفت آزمایش نمونه به گونه‌ای است که حتی این داروی ممنوعه را در روز مسابقه هم استفاده کردی. کدام آدم عاقلی روز مسابقه اقدام به مصرف مواد و داروی نیروزا می‌کند. من همیشه آماده تست دوپینگ بودم اما نتوانستیم ثابت کنیم که برایم پاپوش درست کردند.
* پیشنهاد کردند ابراز پشیمانی کنم تا شاید محرومیتم کاهش پیدا کند 
دارنده مدال طلای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا تصریح کرد: در آن زمان به بنی‌تمیم گفتم پیگیر کارهایم باشد اما او گفت اگر فدارسیون ورود کند برای ابران بد می‌شود و پیشنهاد کرد و در آن ابراز ندامت و پشیمانی کنم تا شاید محرومیتم به 2 سال کاهش پیدا کند، اما من این موضوع را نپذیرفتم و گفتم چطور ممکن است به اشتباهی که مرتکب نشده‌ام اعتراف کنم.
صالحی‌زاده در خصوص اینکه معمولاً آرای صادر شده توسط وادا قطعی است و چطور انتظار دارد در این رأی تغییری به وجود آید، گفت: متأسفانه درست است اما هیچکس از من حمایتی نکرد. حتی در این مدت یک نفر هم سراغی از من نگرفت که به من دلداری دهد و بگوید می‌توانی برگردی. در این مدت پیشنهادات زیادی از کشورهای مختلف داشته‌ام که به هیچکدام توجهی نکرده‌ام چون دوست دارم همینجا کشتی بگیرم. من سرمایه ورزش کشور هستم. حداقل به من دلگرمی بدهند تا تمریناتم را ادامه بدهم و با پایان محرومیتم بتوانم باز هم به تشک کشتی برگردم.
* امیدوارم با حمایت و دلداری مسئولان بتوانم به تشک کشتی برگردم 
وی در خصوص اینکه محرومیت محمدیان به پایان رسید و اخیراً در مسابقات قهرمانی کشور هم توانست به عنوان نایب قهرمانی برسد و این موضوع می‌تواند به عنوان الگو و انگیز‌ه‌ای برای او قرار گیرد،گفت: بله، من هم از این اتفاق خوشحال شدم البته طی صحبتی با عسگری محمدیان پدر محمدحسین داشتم به آنها هم پیشنهاد کرده بودند به خاطر استفاده از مواد نیروزا ابراز ندامت کنند تا محرومیت محمدحسین کاهش پیدا کند، اما با این وجود انجام این کار، محرومیت 4 ساله وی نیز کاهش پیدا نکرد.
دارنده مدال طلای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا خاطر نشان کرد: من هم به خاطر اینکه نتوانستم ثابت کنم عمد و اطلاعی از استفاده از مواد نیروزا نداشته‌ام 4 سال محروم شدم، اما امیدوارم با حمایت و دلداری مسئولان کشور بتوانم دوباره به تشک کشتی برگردم و برای ایران افتخارآفرینی کنم.
به گزارش خبرگزاری فارس، اردیبهشت ماه سال گذشته بود که رسانه‌ها اعلام کردند تست دوپینگ سیدمصطفی صالحی‌زاده که در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا شده بود، به علت مصرف ماده ممنوعه استانوزولول مثبت اعلام و وی با محرومیت 4 ساله مواجه شده است.
پس از این موضوع صالحی‌زاده خواستار بررسی نمونه B شد که این نمونه نیز مثبت اعلام شد تا محرومیت 4 ساله وی به تایید اتحادیه جهانی کشتی برسد. محرومیت این کشتی‌گیر از ۱۷ اردیبهشت ۹۷ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ اعمال خواهد شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲