تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۰۴۸۱۰
محققان استرالیایی موفق به کشف فسیل تازه‌ای از یک خزنده پرنده ماقبل تاریخ به نام پتروسور شده اند که به بال انگشتی یا سوسمار بال‌دار مشهور است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،به نقل از ساینس آلرت، محققان استرالیایی موفق به کشف فسیل تازه‌ای از یک خزنده پرنده ماقبل تاریخ به نام پتروسور شده اند که به بال انگشتی یا سوسمار بال‌دار مشهور است، این خزنده پرنده بین 220 تا 65.5 میلیون سال قبل بر روی کره زمین زندگی می کرد و دارای ۲ بال با استخوان های سبک و ماهیچه هایی قوی بود.

پتروسور موجودی گوشتخوار بوده که از حشرات، ماهی ها، حیوانات کوچک، نرم‌تنان و سخت‌پوستان تغذیه می‌کرده‌ است. نخستین فسیل این جانور در سال 1784 توسط زیست شناسی ایتالیایی به نام کوسیمو کولینی کشف شد. اما فسیل تازه در منطقه وینتون در غرب کوئینزلند شناسایی شده است.
طول بال فسیل جدید در حدود چهار متر بوده و بررسی ها نشان می دهد این فسیل حدود 96 میلیون سال قبل زندگی می کرده است، با توجه به توخالی و سبک بودن بسیاری از استخوان های این موجود ماقبل تاریخ و ضخامت اندک این استخوان ها فسیل های چندانی از حیوان مذکور بر جای نمانده است. تا به حال برخی فسیل های این حیوان خاص در چین و برزیل هم شناسایی شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲