تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۴۰۴۸۰۴
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: دوستان عراقی ما در حین مراودات نمایشی بسیار اظهار تمایل کردند که سال آینده در جشنواره تئاتر مقاومت حضور داشته باشند و حتی فیلم‌هایی نیز برای ما فرستاده‌اند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری که این روزها در عرصه نمایش‌های میدانی برای اجرا در کشور عراق و شرکت در همایش تئاتر پیاده روی اربعین فعال است،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس گفت: امسال به لطف خدا چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر اربعین از داخل خاک ایران و مرزهای شلمچه، خسروی و مهران آغاز می‌شود.
وی در ادامه افزود: ابتدا از بامداد جمعه در نجف و چهار روز هم در مسیر پیاده روی موکب‌هایی تدارک دیده شده و از قبل برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای نمایش‌ها انجام شده است.
زارعی با اشاره به اینکه پنج گروه نمایشی در مرزهای ایران و سایر گروه‌ها شامل 15 گروه نمایشی در عراق فعال خواهند بود،‌ افزود: تعزیه‌ها به زبان‌های عربی،‌ فارسی،‌ترکی و انگلیسی خواهد بود و سایر ژانرها مقتل خانی،‌خیابانی، عروسکی و ... نیز هستند. در تلاشیم برای سال‌های آتی سایر زبان‌ها برای کشورهای دیگر نیز نمایش داشته باشیم تا پیامم اربعین را به همه برسانیم.
وی اظهار داشت: همه برنامه‌های تئاتر پیاده روی در روز اربعین در کشور عراق ختم خواهد شد. ما خودمان هم نمایش «المسیح فی الطف» را که محصول مشترکی از کشورهای ایران و عراق و سوریه است داریم که این کار 45 بازیگر و هنرور عراقی و عوامل فنی ایرانی و پنج بازیگر سوری دارد. این نمایش درباره کاروان اسرای کربلا است که در شهر حلب متوقف می‌شود، یک شب سر مطهر امام حسین(ع)‌ در اینجا متوقف بوده است.
وی با بیان اینکه این نمایش تولید سازمان اوج است،‌گفت: دوستان تئاتری ما در مسیر پیاده روی هم برای این کار استیج بزرگی آماده کردند تا کار را ارائه دهیم.
زارعی با اشاره به اینکه دوستان عراقی ما برای حضور در جشنواره تئاتر مقاومت سال آینده اظهار تمایل برای حضور کردند و فیلم هایشان را برای ما هم فرستادند، گفت: قرار است باز هم آثار جدید برسد آنها خیلی برای مراوده و دوستی با ما در عرصه هنری اظهار تمایل می‌کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲