تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۴۰۴۷۴۳
وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار نمایندگان طالبان، با اشاره به اجماع گسترده منطقه‌ای و بین المللی موجود برای دستیابی به صلح در افغانستان، آن را فرصتی بی‌سابقه خواند و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات صلح متوقف شده دوباره آغاز شود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،هیات طالبان که 2 روز پیش به اسلام‌آباد سفر کرده بودند، امروز با «شاه‌محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
بر اساس اعلام وزارت خارجه پاکستان، وزیر خارجه این کشور در این دیدار، با اشاره به تاریخ، جغرافیا و فرهنگ مشترک مردم افغانستان و پاکستان، تاکید کرد که اسلام همچنان قویترین پیوند بین این دو کشور برادر است.
وی افزود که مردم هر دو کشور به‌دلیل درگیری 40 ساله و بی‌ثباتی در افغانستان به شدت متضرر شده‌اند.
قریشی ادامه داد: پاکستان به تمام تلاش‌های خود برای دستیابی به صلح دائمی در افغانستان که برای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی پاکستان نیز ضروری است، ادامه خواهد داد.
وی افزود: پاکستان طی چهار دهه گذشته از افغانستان در دوران دشوار خود حمایت کرده است چراکه این کشور در راستای آموزه‌های اسلام و به عنوان بخشی از تعهدات اخلاقی خود به عنوان یک همسایه و دوست، میزبان میلیون‌ها برادر و خواهر افغان بوده است.
وزیر خارجه پاکستان تصریح کرد: پاکستان معتقد است که هیچ راه حل نظامی برای حل بحران افغانستان وجود ندارد و تنها یک روند صلح و آشتی ملی همه‌جانبه، تنها راهکار عملی پیشرو خواهد بود.
وی همچنین گفت: مذاکرات مستقیم طالبان و آمریکا از سال گذشته تاکنون که پاکستان همواره از آن حمایت کرده است، زمینه مناسبی را برای دستیابی به یک توافق صلح پایدار در افغانستان فراهم کرده است.
قریشی تاکید کرد که حل و فصل صلح آمیز منجر به کاهش قابل توجه خشونت، پایان خونریزی و برقراری صلح طولانی مدت، ثبات و رفاه برای نسل‌های آینده افغانستان خواهد شد.
وی همچنین با قدردانی از مشارکت طالبان در روند صلح، بر لزوم انجام این تلاش‌ها برای حصول نتیجه‌ تأکید کرد.
وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به اجماع گسترده منطقه‌ای و بین المللی موجود برای دستیابی به صلح در افغانستان، آن را فرصتی بی‌سابقه خواند و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات صلح متوقف شده دوباره آغاز شود.
در این دیدار، دو طرف بر آغاز مجدد مذاکرات صلح تاکید کردند.
قریشی بار دیگر بر تعهد پاکستان به حمایت جدی از تلاش‌ها برای صلح در افغانستان تاکید کرد.
هیات طالبان که به رهبری «ملا عبدالغنی برادر» به اسلام‌آباد سفر کرده‌اند، در هنگام ورود مورد استقبال وزیر خارجه و مقامات ارشد پاکستان قرار گرفت.
همچنین امروز نیز زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان که همزمان با طالبان وارد اسلام‌آباد شده بود، با این گروه دیدار و گفت‌وگو کرد.(جزییات بیشتر)
مقامات پاکستانی اعلام کردند که این دیدار جنبه رسمی گفت‌وگوهای صلح را نداشته‌ و تنها برای ایجاد اعتماد میان طرف‌ها بوده‌است.
در همین حال، وزارت خارجه امریکا هرچند تأیید کرده‌است که زلمی خلیل‌زاد برای چندروزی در اسلام‌آباد حضور دارد، اما سفر او به منظور آغاز گفت‌وگوها میان آمریکا و طالبان نبوده‌است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴