تاریخ انتشارجمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
کد مطلب : ۴۰۴۷۳۹
رضا مهاجری سرمربی تیم نساجی در حاشیه نشست مطبوعاتی اعلام کرد کار را در این باشگاه ادامه نخواهد داد.
۰
plusresetminus
سرمربی تیم نساجی: ابزار لازم را در اختیار ندارم/تمرکز را از ما گرفتند
به گزارش بلاغ، مهاجری ساعاتی پس از برکناری وینکو بگوویچ از سمت سرمربیگری گل‌گهر، تبدیل به دومین مربی‌ای شد که ممکن است هفته آینده در لیگ برتر نباشد. علت تصمیم مهاجری اختلاف بین مالکین تیم و حل نشدن این موضوع قدیمی عنوان شده است.

سرمربی سرخپوشان مازندرانی این موضوع را تایید کرد و گفت با توجه به حل نشدن این مشکل، قصد ندارد از تصمیمش کوتاه بیاید.
 
مهاجری گفت : باید بگویم‌ که شرایط کار کردن با نساجی فراهم نیست اما شاید با رفتن من باشگاه به فکر بیفتد و مشکلات را برطرف کند.

سرمربی نساجی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه صحبت‌های او یعنی استعفا می‌دهد، اظهار کرد: با این شرایط اعتبار خودمان و تیممان را زیر سوال می‌بریم؛ مجتبی بیژن 8 درصد از قراردادش را گرفته ولی بازیکن کناری او 20 درصد دریافتی داشته است؛ خود من هم که دیگر هیچ؛ برای رفتن به اردو گیر 20 میلیون تومان بودیم که الان هم مدام به ما زنگ می‌زنند و پول را می‌خواهند؛ ما باید حمایت شویم ولی اگر حمایتی از ما صورت نگیرد، پدیده خواهیم شد.
 
مهاجری عنوان کرد: ما تمرکز نداریم و این مهم را از ما گرفته‌اند؛ می‌دانم بخش خصوصی است و دست افراد زحمتکش را می‌بوسیم ولی به ما قول حمایت دادند؛ وقتی چهار بازیکن را ندارید و دو بازیکن هم مصدوم می‌شوند، چه اتفاقی می‌افتد؟ بالاخره شغل من مربیگری است و می‌دانستم این روزها اتفاق می‌افتد؛ من ابزار لازم را دراختیار ندارم.
 
او ادامه داد: دیروز دلم برای جلالی(بازیکن جوان تیم) سوخت؛ بچه را به تیم آوردم ولی نمی‌توانم بازی بدهم؛ محمد قاضی را آوردیم و نمی‌توانیم از او استفاده کنیم؛ کاپیتان فجر به تیم ما آمده ولی نتوانستیم کارت او و باباگلی را بگیریم. کفشگری یکی از بهترین هافبک‌های ایران در زمان آمادگی‌اش است و می‌تواند کمک کند ولی او را دراختیار نداریم.
 
مهاجری گفت: دورنما این باشد، هیچ اتفاقی نمی‌افتد و روز به روز بدتر می‌شود؛ فردا «حیا کن رها کن» برای ما است؛ تا چه زمانی تماشاگران می‌توانند پای ما بایستند؟ وقتی قائم‌شهر فقط یک تیم دارد و چیزی ندارد، چرا حمایت نمی‌شود؟ آیا نساجی یک خودکار دارد که مالک آن باشد؟ باید خواهش کنیم که یک زمین در بابلسر یا ساری به ما بدهند و بعد تشکر کنیم.
 
سرمربی نساجی تاکید کرد: گفتم اگر می‌خواهید نساجی به قائم‌شهر بیاید، باید زیرساخت‌ها فراهم شود؛ برای من سخت است؛ من تیم و شهر و مردم را دوست دارم ولی اگر اینطور پیش برویم، نمی‌توانیم جواب مردم را بدهیم.
 
مهاجری اضافه کرد: ابزار بدهند، اگر نتوانستم کاری انجام دهم، من را دار بزنید. ابزار سپاهان یا تراکتور و استقلال و پرسپولیس را نمی‌خواهم؛ ابزار تیم‌های متوسطی مثل پیکان و سایپا را بدهید ولی اگر نتوانستم تیم را به رقابت‌ها برگردانم، من را دار بزنید؛ مگر من چه کاری می‌توانم در این شرایط انجام دهم؟

مهاجری مظلومانه در نساجی مربیگری می‌کند

معاون ورزشی باشگاه نساجی می‌گوید برای رفع بدهی‌های این تیم و استفاده از خریدهای این فصل باید ۴ میلیارد تومان پرداخت کنند.

علی دهقانی پس از دیدار تیم‌های نساجی مازندران و ماشین‌سازی تبریز در جمع خبرنگاران قائم‌شهری اظهار کرد: تقریباً الان ۱۰ روز است که مدیریت جدید باشگاه را در دست گرفته است؛ اولین مشکل ما مبحث پزشکی بود که الحمدلله پس از دو مسابقه پشت سر هم توانستیم این مسئله را رفع کنیم ولی مشکل ما الان ساختار فوتبال کشور است.
 
وی ادامه داد: ما مدعی این هستیم که فوتبال را باید به بخش خصوصی بدهیم ولی فوتبال خصوصی چه ابزاری دارد؟ در دنیا و اروپا و در کشورهای پیشرفته مثل کره و ژاپن ۷۵ درصد از درآمد باشگاه‌های فوتبال از حق پخش تلویزیونی است؟ بین ۶۰ تا ۷۵ درصد درآمدها به این شیوه تامین می‌شود؛ ۸۵ درصد درآمد باشگاه‌های دنیا از قانون کپی رایت و حق پخش تلویزیونی است.
 
معاون ورزشی باشگاه نساجی اضافه کرد: باشگاه ما چاه نفت، میدان گازی، معدن و وزارتخانه‌ای ندارد که از آن حمایت شود؛ از جیب دو مالک حمایت می‌شود ولی مالکین تا چه حدی می‌توانند این مشکلات مالی را برطرف کنند و تا چه اندازه می‌توانند پایداری نشان دهند؟ حدود ۳۴ روز قبل به سازمان لیگ رفتم و پیگیری تبلیغات محیطی را انجام دادم؛ در نظر داشتیم که پول تبلیغات محیطی را روی بدهی‌های خود بگذاریم تا بتوانیم از سه، چهار بازیکن خود استفاده کنیم چراکه دست مربی مظلوم ما آقای مهاجری بسته است و بتوانیم این چهار بازیکن را به تیم تزریق کنیم.
 
دهقانی عنوان کرد: حدود یک میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان درآمد ما از تبلیغات محیطی و چیزهای مشابه آن بود؛ ۲ میلیارد و ۳۲۶ میلیون تومان نیز بدهی داشتیم؛ کسر بابت معاینات پزشکی ۶۲ میلیون تومان، دادنامه‌های کمیته انضباطی ۳۹ میلیون تومان، فحاشی تماشاگران و پرتاب اشیا و ترقه ۲۶ میلیون تومان و مالیات بر ارزش افزوده ۴۰ میلیون تومان برای نساجی بود.
 
او تصریح کرد: من نمی‌دانم؛ فوتبال باید یک فکری به حال این درآمدها و این مسائل کنند؛ باید مسؤولان بلند پایه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فکری کنند چراکه در غیر این صورت فوتبال ما ورشکست می‌شود.
 
معاون ورزشی باشگاه نساجی ابراز کرد: باشگاه‌های ما ۸۰ درصد منابع درآمدی خود را ندارند و اگر تبلیغات محیطی را نیز بخواهند، یک لیست بلندبالا در کنار آن قرار می‌گیرد که ما ۴۷۳ میلیون تومان نیز به سازمان لیگ بدهکار شدیم! تبلیغات محیطی که نیست و حق پخش را نیز نمی‌دهند؛ قانون کپی رایت نیز که رعایت نمی‌شود؛ پس باید چه کاری انجام داد؟ مگر یک باشگاه چقدر می‌تواند از جیب خود هزینه و از منبع درآمدی خود استفاده کنند؟
 
دهقانی ادامه داد: الان با همه این مشکلات، باشگاه ما بخاطر بدهکاری‌های بازیکنانش نیز محروم می‌شود و کارت آنها صادر نمی‌شود؛ این اقدامات کارهای بسیار درستی است و هر تیمی بدهی دارد، باید تاوانش را بدهد ولی آیا در کنار آن، منبع درآمدی را مشخص کردیم؟ آیا یک قران داده‌ایم که می‌خواهیم به این شکل محکوم کنیم؟
 
وی عنوان کرد: ما را هیچ یک از اماکن دولتی حمایت نمی‌کند. مسئولان قائمشهر تا چه حد می‌توانند از ما پشتیبانی کنند؛ مسؤولان استانی تا چه میزان می‌توانند پشت ما باشند؟ فوتبال امروز طوری نیست که بتوانی با ۲ یا ۳ هزار تومان سر و ته آن را جمع کنید؛ الان طی مدت ۴ روز و از بازی پارس جنوبی جم تا شهر خودرو، برای رفت و آمد با هواپیما و هتل و ایاب و ذهاب و برای تیم‌های پایه ۱۳۰ میلیون تومان هزینه کردیم و این سرسام‌آور است.
 
معاون ورزشی باشگاه نساجی اضافه کرد: در آمد باشگاه ما هیچ جا نیست و همیشه جریمه می‌شود یا مالیات بر ارزش افزوده باید بدهد؛ اگر این روند ادامه پیدا کند و این دو مالک عزیز نیز خسته شوند و هیچ درآمدی نداشته باشند، چه اتفاقی می‌افتد؟ تیم‌ها مثل برگ خزان می‌ریزند؛ راه‌آهن و نفت تهران کجا هستند؛ تیم‌های ریشه‌دار و بازیکن ساز بودند؛ چه اتفاقی برای پاس افتاد؟ نساجی هم اگر این هواداران پای آن نبودند، مطمئن باشید همانطور می‌شد؛ الان سپیدرود رشت چه روزگاری دارد؟ تیم‌هایی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند واقعا کارد به استخوان‌شان رسیده است؛ آنها تا چه حد می‌توانند فریاد نزنند.
 
دهقانی اظهار کرد: اگر هواداران پای این تیم نبودند، شاید الان مثل نفت و راه‌آهن شده بود؛ باید همه بنشینند و فکری به حال این فوتبال کنند؛ به خدا قسم حق پخش نیز هیچ مشکلی ندارد و فقط کافی است دولت یک لایحه‌ای تهیه کند تا اساسنامه صدا و سیما و بند ۲۹ آن تغییر کند تا ما بتوانیم از کنار فوتبال درآمد کسب کنیم یا قانونی تصویب کنند که بخش خصوصی پخش تصویری را در دست بگیرد تا تیم‌ها بتوانند از حق پخش برخوردار شوند؛ اگر این اتفاق نیفتد فکر می‌کنم آینده بدی برای فوتبال کشور اتفاق خواهد افتاد.
 
این مسئول یادآور شد: الان شما نگاه کنید ۸۰ بازیکن از لیگ برتر و لیگ یک مازندرانی هستند؛ چرا این بازیکنان در استان مازندران نیستند؛ ما اینجا بازیکن را تا ۱۶ سالگی پرورش می‌دهیم ولی پس از آن به تیم‌های قوی تر تحویل می دهیم و پس از هفت سال آن بازیکن را که برای استان مازندران است، باید بخریم.
 
دهقانی یادآور شد: باید در آمد مناسبی باشد تا مثل آکادمی آژاکس و منچستر سیتی کسب درآمد کنیم ولی وقتی پول نباشد و شما فقط هزینه می‌کنید، آخر سر دست کمی از تیم‌های نفت و راه‌آهن نخواهید داشت؛ این اخطار را الان می‌دهم که اگر ساختارها در فوتبال کشور عوض نشود، آینده خوبی برای فوتبال ایران پیدا نخواهد شد.
 
وی با بیان اینکه حدود ۴ میلیارد تومان بدهی های نساجی است و به این خاطر نمی‌توانیم بازیکن بگیریم، گفت: باید از مالکین محترم خواهش کنیم تا بودجه تزریق کنند ولی الان هم تحریم هستیم و درآمدهای افرادی که در بخش خصوصی فعالیت دارند، به خاطر تحریم‌ها نصف و هزینه‌ها دو برابر شده است؛ ما باید الان خواهش کنیم که نیمی از این ۴ میلیارد که در چندین سال پشت سر هم اتفاق افتاده را پرداخت کنیم که کار خیلی سختی است.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴