تاریخ انتشارجمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۴۰۴۷۱۳
گزارش‌های جدید حاکی است رئیس‌جمهور آمریکا سفیر سابق کشورش در اوکراین را بعد از متهم کردن او به مانع‌تراشی در تلاش‌های او برای مجاب کردن کی‌یف جهت تحقیقات فساد از جو بایدن اخراج کرده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،منابع آگاه پنجشنبه گزارش داده‌اند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا سفیر سابق کشورش در اوکراین را بعد از آن اخراج کرده که برخی از معتمدانش به او گفته‌اند سفیر، تلاش‌های او برای مجاب کردن  کی‌یف به تحقیق درباره «جو بایدن» را تضعیف کرده است. 
ترامپ ۲۰ می ۲۰۱۹ (مصادف با ۲۳ اردیبهشت‌ماه) «ماری یووانویچ»، سفیر سابق آمریکا در اوکراین را از این سمت برکنار کرد. در آن زمان گزارش شده بود «ماری یووانوویچ» منصوب دولت قبلی آمریکا بوده و از دموکرات‌ها حمایت می‌کرده است. 
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال پنجشنبه گزارش داده ترامپ دستور اخراج او را بعد از آن صادر کرده که برخی از متعمدانش از جمله «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ به او گفته‌اند که یووانوویچ وجهه او را در خارج از کشور تخریب می‌کند و مانع به ثمر رسیدن تلاش‌هایش برای مجاب کردن اوکراین به پیشبرد تحقیقات فساد از جو بایدن است.
مسئله برکناری یووانویچ اکنون یکی از مسائل اساسی تحقیقات قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح دونالد ترامپ، بعد از جنجال‌های ایجادشده بر سر گفت‌وگوی تلفنی او با رئیس‌جمهور اوکراین است. 
گفته می‌شود ترامپ در این تماس تلفنی در روز ۲۵ جولای (سوم مهرماه) او را برای تحقیقات فساد از کسب و کار خانوادگی جو بایدن تحت فشار قرار داده است.
بایدن، یکی از سیاستمداران دموکراتی است که برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ تلاش می‌کند. در صورتی که او بتواند به این هدف دست پیدا کند، رقیب انتخاباتی ترامپ خواهد بود.
افشاگری که گفته می‌شود یک افسر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) است با تنظیم شکوائیه‌ای علیه ترامپ او را به سوءاستفاده از قدرت، استفاده از امکانات دولت برای پیشبرد اهداف شخصی و دعوت از یک کشور خارجی جهت دخالت در مسائل داخلی آمریکا متهم کرده است. 
در این شکوائیه از اخراج خانم یانوویچ به عنوان یک حادثه از سلسله حوادثی یاد شده که مسیر را برای سوءاستفاده ترامپ از قدرت هموار کرده است.  
ترامپ به جنجال‌های برپاشده بر سر این تماس تلفنی واکنش متفاوتی نسبت به سایر جنجال‌ها نشان نداده. او تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود را «بی‌نقص» و اتهامات مطرح‌شده علیه خودش را «ساختگی» و توطئه دموکرات‌ها توصیف کرده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴