تاریخ انتشارجمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۴۰۴۷۱۰
یک دیپلمات آمریکایی پنجشنبه بعد از بیان اینکه واشنگتن می‌خواهد ایران و عراق «رابطه نرمال» داشتند مختصات چنین رابطه‌ای را از نظر دولت کشورش معین کرده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،«اندرو پیک»، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا بعد از بیان اینکه واشنگتن می‌خواهد ایران و بغداد «رابطه نرمال» داشته باشند به مشخص کردن مختصات چنین رابطه‌ای از نظر دولت کشورش پرداخته است. 
پیک در سخنانی آمیخته به ادعاهای اثبات‌نشده به پایگاه «نشنال» گفت: «ما می‌خواهیم عراق با ایران رابطه نرمال داشته باشد. این یعنی اینکه آن ۳۰ تا ۴۰ هزار افراد مسلح در عراق که الان [درباره اعمال خود] در برابر تهران جوابگو هستند به بغداد جوابگو باشند.»
به نوشته نشنال، پیک گفت لازم است عراقی‌ها برای برخوردار شدن از حمایت و توسعه نگاهشان به فراتر از ایران باشد.  
مقام آمریکایی درباره تظاهرات در روزهای اخیر در برخی شهرهای عراق هم اظهارنظر کرد و گفت: «ما بار دیگر بر حق آزادی بیان و حق اعتراض تأکید کرده و از همه طرف‌ها می‌خواهیم از خشونت اجتناب کنند. 
تظاهرات در برخی از شهرهای عراق از روز سه‌شنبه در اعتراض به نبود اشتغال، ضعف خدمات‌رسانی و گسترش فساد و عدم مبارزه جدی با آن آغاز شد و برای سومین روز متوالی به صورت پراکنده ادامه یافت.
دولت عراق بارها با تأکید بر اینکه برگزاری مسالمت‌آمیز حق مسلم و مشروع معترضان عراقی است، از آن‌ها خواسته است ضمن احترام به قانون، از انجام هرگونه اقدامی که منجر به خروج این تظاهرات از مسیر مسالمت‌آمیز می‌شود خودداری کنند. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷