کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فساد سازمان‌یافته در کشور وجود ندارد

11 مهر 1398 ساعت 11:00

معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: در جامعه، فساد سازمان یافته وجود ندارد اما عده‌ای می‌خواهند با حرف ‌ای نا معقول باعث نا امیدی مردم شوند و تلقین می‌کنند که فساد جامعه را پر کرده است.



به گزارش بلاغ،حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری اظهار داشت: با رویکردی که قوه قضائیه در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی با ایجاد شعب اقتصادی به وجود آورده است جلوی مفاسد منتسب به افراد خاص را در همه امور گرفته   است.
وی افزود: در دوره جدید ریاست قوه قضائیه، فردی مسؤولیت را بر عهده گرفته است که از بطن خود این قوه است و کمر همت را برای مبارزه با هر نوع فساد از قبیل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با دیدگاه آگاهانه و عالمانه بسته، شاهد اقدامات قاطعانه ای بوده‌ایم.
معاون حقوقی قوه قضائیه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کارگزاران باید قدردان مردم باشند، افزود: باید کارگزاران انقلاب تلاش کنند تا وضعیت معیشتی مردم را بهبود ببخشند.
حجت الاسلام والمسلمین مصدق اضافه کرد: همت بلند قوه قضائیه مبارزه با فساد است و هر کسی در هر جایگاهی باشد در صورت داشتن فساد، علی‌الخصوص اقتصادی مورد برخورد قرار خواهد گرفت و در این مسیر خط قرمزی وجود نخواهد داشت.
وی با خطاب قرار دادن مجموعه‌های دولت در استان‌ها افزود: اگر کارگزاران نظام در هر نقط، مرتکب فساد در حیطه وظایف خود شدند اقدامات لازم جهت برخورد قاطع  با آنها انجام می‌گیرد.
معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: از مسؤولین می‌خواهیم در جهت جلوگیری از فساد، فرهنگی را ایجاد کنند تا زمینه‌های فساد ریشه‌کن شود نه اینکه بعد از وقوع جرم به فکر برخورد با آن باشند.
مصدق ادامه داد: در جامعه، فساد سازمان‌یافته وجود ندارد اما عده‌ای می‌خواهند با حرف ‌ای نا معقول باعث نا امیدی مردم شوند و تلقین می‌کنند که فساد جامعه را پر کرده است. از سوی دیگر هم عده اندکی از این مفسدان، به گونه ای در جامعه رخنه کرده‌اند که می‌توانند در هر جایی دست درازی کنند.
وی موضوع اطاله دادرسی را  از مباحث مهم در رویکرد پیش روی قوه قضائیه دانست و تاکید کرد: مردم بواسطه افزایش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در رنج هستند و ما در این باره با اجازه‌ای که از جانب مقام معظم رهبری گرفته‌ایم به دنبال  کاهش این مدت زمان در صدور احکام برای پرونده‌ها هستیم. 
 


کد مطلب: 404664

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/404664/فساد-سازمان-یافته-کشور-وجود-ندارد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com