تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۰۴۶۶۲
وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای از افزایش سطح آماده‌باش برای حفاظت از تاسیسات دولتی و اهداف مهم این کشور در جریان تظاهرات خبر داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،وزارت دفاع عراق چهارشنبه شب همزمان با گسترش دامنه اعتراضات ضد دولتی در این کشور، دستور داد تا سطح آماده‌باش برای حفاظت از حاکمیت و تاسیسات دولتی و مهم افزایش یابد.
در این بیانیه آمده که «نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق دستور داد تا همه نهادهای نظامی در پی موج اعتراضات در مناطق مختلف این کشور، به حالت آماده باش کامل در بیایند.
رئیس‌جمهور عراق هم در دومین روز از تظاهرات از معترضان خواست به قانون احترام گذاشته و خویشتن‌داری کنند.
برهم صالح چهارشنبه (۱۰ مهر) در حساب توییتری خود نوشت: «برگزاری تظاهرات حق مشروع شهروندان بر اساس قانون اساسی است و نیروهای امنیتی نیز وظیفه حمایت از حقوق شهروندان و حفظ امنیت را برعهده دارند».
تظاهرات پراکنده در برخی از شهرهای عراق از جمله شهر بغداد، پایتخت این کشور از دیروز (سه‌شنبه) در اعتراض به نبود اشتغال و اصلاحات آغاز شد.
در تظاهرات دیروز که منجر به درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان شد و بر اثر آن، دو تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.
نخست‌وزیر عراق هم در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر حق تظاهرات‌کنندگان برای اعتراض در چارچوب قانون اساسی این کشور خواستار حفظ نظم عمومی و اجتناب از آسیب زدن به اموال عمومی شد.
نخست‌وزیر عراق همچنین ضمن ابراز تأسف از کشته شدن چند نفر از تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی و آسیب دیدن اموال عمومی تأکید کرده دستور تحقیق درباره این حوادث را داده است.
بغداد، بصره و برخی دیگر از شهرهای جنوب عراق روز سه‌شنبه صحنه برگزاری تظاهرات‌هایی در اعتراض به معضل بیکاری و مشکلات معیشتی بود. در جریان این اعتراضات دو نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰