تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۴۰۴۶۵۷
یکی از مراجع تقلید عراق در آستانه مراسم اربعین امام حسین (ع)، از زوار خواست به توصیه‌ها در خصوص نظافت محیط زیست عمل کنند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،آیت‌الله «شیخ محمد الیعقوبی»، از مراجع تقلید در عراق بر ضرورت حفظ محیط‌ زیست و بهداشت و سلامت زوار عتبات عالیات در مراسم مذهبی به ویژه مراسم اربعین امام حسین (ع) تأکید کرد.
آیت‌الله یعقوبی چهارشنبه (۱۰ مهر) از نماینده وزارت محیط زیست عراق استقبال کرد و طی این دیدار اظهار داشت که دین اسلام به حفظ طبیعت و تمیز نگه‌داشتن آن اهمیت زیادی می‌دهد.
وی خواستار التزام زوار حسینی به توصیه‌هایی شد که به حفظ محیط زیست کمک کرده و بهداشت و سلامتی آن‌ها را به ویژه در مراسم میلونی مانند مراسم اربعین تضمین می‌کند.

آیت‌الله شیخ یعقوبی گفت که «شرع مقدس اسلام به نحوه تعامل با محیط‌زیست اهتمام دارد و برخی از فقها حتی مصرف دخانیات را به دلیل اینکه باعث آلودگی محیط‌زیست شده و استنشاق آن مضر است، تحریم کرده‌اند».
او به توصیه‌های نبی گرامی اسلام (ص) در زمان جنگ به سربازان اسلام اشاره کرد و گفت که پیامبر اکرم از قطع درختان، آلوده‌کردن آب و هوا نهی می‌کردند.
آیت‌الله یعقوبی در این دیدار از تلاش‌های برخی از ادارات مربوطه در حفظ بهداشت و سلامت زوار امام حسین (ع) تقدیر کرد و خواستار افزایش هماهنگی بین مقامات دولتی و محلی و استفاده از تجارب مراسم مذهبی سال‌های گذشته به منظور ارائه بهترین خدمات به زوار اربعین شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما