تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۴۰۴۶۵۰
روسای جمهور روسیه و نخست‌وزیر ارمنستان در حاشیه برگزاری نشست اتحادیه اوراسیا، بر تداوم روابط حسنه و راهبردی فیمابین تاکید کردند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،نخست وزیر ارمنستان روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری نشست اتحادیه اقتصادی اوراسیا طی دو نوبت دیدار با رئیس جمهور روسیه بر تقویت روابط راهبردی با  این کشور تاکید کرد.
به نوشته وبگاه «ماسیس پست» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان پس از نشست اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EEU) در «ایروان» پایتخت ارمنستان در نشستی بر روابط راهبردی و  نزدیک روسیه با ارمنستان تاکید کردند.
پوتین در این دیدار به توافق  تجاری اتحادیه اوراسیا با سایر کشورها، به ویژه «ایران» و «سنگاپور» اشاره کرد.
«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران نیز به منظور شرکت در نشست سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا دوشنبه در رأس هیأتی به ایروان سفر کرد. این اتحادیه در اول ژانویه ۲۰۱۰ ایجاد شد.کشورهای مؤسس آن بلاروس، روسیه و قزاقستان بودند و در دوم ژانویه ۲۰۱۵ ارمنستان و در ۶ اوت ۲۰۱۵ نیز قرقیزستان به این اتحادیه پیوستند.
نخست وزیر ارمنستان نیز در حاشیه برگزاری جلسه شورای عالی اقتصادی اوراسیا در «ایروان» بر تداوم همکاری کشورهای منطقه با ایران تاکید کرد و گفت، توسعه روابط ایران و اتحادیه اوراسیا به توسعه روابط دو جانبه بین ارمنستان و ایران کمک خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)
به نوشته این منبع خبری، نخست وزیر ارمنستان نیز نشست با پوتین را «عالی» توصیف کرد و در صفحه فیسبوک خود نوشت:«روابط راهبردی ما در حال پیشرفت است.»
رئیس جمهور  روسیه در این دیدار از نیکل پاشینیان برای بازدید رسمی از روسیه دعوت به عمل آورد.
روسیه روابط تجاری، اقتصادی و نظامی مستحکمی با  جمهوری ارمنستان دارد و از سال 2016 ارسال تجهیزات نظامی به این کشور را آغاز کرد. (جزئیات بیشتر)
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴