تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۴۰۴۶۴۸
دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اعلام اینکه هم‌اکنون سه میلیون نفر در کتابخانه‌های کشور عضویت دارند، گفت: در حال حاضر کتابخانه‌ها از مراکز ارائه کتاب به اجتماع‌های بزرگ فرهنگی تبدیل شده‌اند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،علیرضا مختارپور  در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، از فعالیت سه هزار و 450 کتابخانه با  بیش از 40 میلیون جلد کتاب در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: اکثر اعضای کتابخانه‌ها در حال حاضر کودکان و نوجوانان هستند.
وی با بیان اینکه در چهار سال اخیر 600 کتابخانه در سطح کشور به تعداد کتابخانه‌ها اضافه شده، بیان داشت: در حال حاضر 200 پروژه نیمه تمام  کتابخانه‌ای در دست اقدام است که در هفته کتاب، دهه فجر و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اعلام اینکه هم‌اکنون سه میلیون نفر در کتابخانه‌های کشور عضویت دارند، تبیین کرد: در حال حاضر کتابخانه‌ها از مراکز ارائه کتاب به اجتماع‌های بزرگ فرهنگی تبدیل شده‌اند.
مختارپور با بیان اینکه  در قرون اولیه تمدن اسلامی مساجد و حوزه‌های دینی پرورش علمای دینی را بر عهده داشته و کتابخانه‌های دینی بزرگ در جهان اسلام داشتند، تصریح کرد: در دوران تمدنی ایران اسلامی که اوج تمدن از قرن چهارم آغاز شد و شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها و کتابخانه‌ها بودیم اتفاقی رخ داد که این مهم توجه علما و پیشوایان دین به امر فرهنگ بود.
وی با اشاره به بی‌رغبتی مردم به امر کتاب‌خوانی، مطرح کرد: به‌دلیل برخی از مسائل افراد نسبت به فرهنگ کتاب‌خوانی بی‌رغبت شده این در حالی است که رهبری انقلاب کتاب و کتاب‌خوانی را ترویج می‌کنند و باید به این فرهنگ توجه ویژه‌ای شود.
دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مطرح کرد: رسانه‌های امروز در مقابل بمباران فرهنگی قرار دارند زیرا به‌دلیل کثرت رسانه‌ها فرصت انتخاب از جوانان گرفته شده و به جای خواندن کتاب‌های مفصل به پیام‌های کوتاه اکتفا می‌کنند.
مختارپور با یادآوری اینکه زمانی که ما در اسلام ابوعلی سینا داشتیم در غرب محاکمه و مخالفت با دانشمندان را داشتند و این پیشینه باعث شد تا در تألیف و ترجمه  کتاب بسیار رشد پیدا کنیم، ادامه داد: اما از زمان قاجار رگه‌های اختلال در امر فرهنگ مکتوب کشور آغاز شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲