تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۴۶۴۶
رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران گفت: تاکنون 9 درصد مساحت معدنی پنهان کشور ژئوفیزیک هوایی شده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،علیرضا شهیدی در نشست با استاندار بوشهر با بیان اینکه سازمان زمین‌شناسی دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است، اظهار داشت: از ظرفیت این سازمان می‌توان در توسعه پایدار استفاده کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نقش مهم آمایش سرزمینی در اکتشافات معدنی، افزود: استان بوشهر در حوزه معادن غیرفلزی دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که از این توانمندی‌های معدنی می‌توان بهره‌برداری مطلوب کرد.
وی با اشاره به تدوین سوژه‌های زمین‌شناسی دریایی، خاطرنشان کرد: زمین‌شناسی دریایی از ظرفیت مهم این سازمان است که در این راستا فعالیت‌های مهمی به ویژه در نقاط ساحلی از جمله استان بوشهر در دست تهیه و اجراء است.
شهیدی با بیان اینکه در عرصه دریا رسوب‌های فراوانی وارد دریا می‌شود، گفت: ژئوفیزیک دریا از اولویت‌های سازمان زمین‌شناسی است که در این راستا برنامه‌های مهمی تدوین شده است.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران، از اجرای طرح  ژئوتوریسم خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر در عرصه  توریسم دارای توانمندی بالایی است که در بخش ژئوتوریسم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی از اکتشافات پنهانی معادن خبر داد و تصریح کرد: به‌منظور تولید ثروت و رونق تولید، اکتشاف ذخایر پنهان معدنی از اولویت‌های سازمان زمین‌شناسی است.

شهیدی،  یکی از اهداف سازمان زمین‌شناسی را شناسایی و اکتشاف ذخایر پنهان معدنی از سطح به عمق دانست و گفت: در این راستا ژئوفیزیک هوایی برای اکتشاف ذخائر پنهان معادن مورد توجه ویژه قرار دارد که این موارد ارتباطی به سطح  ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با اکتشاف مواد معدنی پنهان زمینه تولید ثروت، توسعه اقتصادی و اشتغال فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مناسب مواد معدنی، عملیات ژئوفیزیک هوایی برای اکتشاف ذخایر پنهان به عنوان یک لایه خدماتی ارزان و سریع در دست اجراست.

وی با بیان اینکه ژئوفیزیک هوایی با گستره 640 هزار کیلومتر مربع که معادل 150 هزار کیلومتر خطی است برای اکتشاف ذخایر پنهان اجرایی می‌شود، افزود: این عملیات با بالگرد انجام می‌شود که تاکنون 9 درصد مساحت معدنی پنهان کشور ژئوفیزیک هوایی شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲