تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۰۴۶۲۶
وزیر علوم گفت: پس از تحریم که صاحبان صنایع به اجبار به سمت تولیدات ایرانی آمدند، توانمندی محققان ایرانی را باور نمی‌کردند تا اینکه نتیجه مثبتی از تولیدات داخلی گرفتند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،منصور غلامی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  با بیان اینکه بحث مهم در شکستن تحریم‌ها، توانمندی‌های محققان ایرانی است، گفت: شاید قبلا تولیدکنندگان ما در بسیاری از زمینه‌ها به دلیل واردات و آماده بودن تولیدات خارجی به سمت تولیدات داخلی نمی‌آمدند اما تحریم سبب شد که بسیاری از صنایع بخصوص در همین سال گذشته به سمت دانشگاه‌ها و مراکز علمی آمدند و از تولیدات محققان ایرانی استقبال کردند.

 
غلامی با بیان یک تجربه درباره استقبال صنایع از محصولات داخلی گفت: سال گذشته بسیاری از صنایع از محققان ایرانی کمک خواستند و نتیجه مثبتی را دیدند به طوریکه حتی برخی از صاحبان صنایع حتی باور نمی کردند که محققان ما در آزمایشگاه‌های دانشگاهی و شرکت های کوچک بتوانند دستگاه‌هایی را بسازند که صنایع کاملا از واردات آن بی نیاز شوند یا  سیستم بزرگشان را بتوانند با این قطعات سرپا نگه دارند.
* تعجب برخی صاحبان صنایع از دیدن توانمندی‌های داخلی
وزیر علوم گفت: امیدواریم این جریان همچنان ادامه یابد و اگر شرایط فشار تحریمی برداشته شد ما دوباره به زمان قبل بازنگردیم و توانمندی‌هایمان را با واردات به عقب برنگردانیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴