نماینده و خبرنگار شبکه INews وابسته به حشدالشعبی با بیان اینکه اعلام مواضعی همچون خشم و انزجار از دشمنان اسلام در پیاده‌روی اربعین امری ضروری است، گفت: ایرانیان برپاکننده موکب‌های فرهنگی باشند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،سیدمجتبی حیدری سه‌شنبه شب در نخستین همایش فعالان هنری و رسانه‌ای اربعین که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان برگزار شد، با اشاره به تفاوت اربعین با تمام اتفاقات دنیا، اظهار کرد: اربعین احیاکننده نام و نشان امام حسین (ع) است که علیه ظلم قیام کرد و در این ایام نباید تنها عزاداری صرف، مدنظر قرار گیرد؛ بلکه باید پیام‌های متعددی از این قیام و خروش شیعی به جهان مخابره شود.
وی به‌ضرورت اعلام مواضع ظلم‌ستیزانه در ایام اشاره و تصریح کرد: باید از قیام امام حسین (ع) درس ظلم‌ستیزی گرفت و شیعیانی که در این مسیر حرکت می‌کنند، علاوه بر اعلام مواضع ظلم‌ستیزانه باید با شاخصه ایمان پا در این مسیر بگذارند.
نماینده و خبرنگار شبکه INews، یکی از راهکارهای تأثیرگذاری بیشتر مانور اربعین در جهان را ارائه فعالیت بدیع و نوآورانه از سوی رسانه‌ها دانست و یادآور شد: مخابره مانور اربعین نباید صرفاً انعکاس و مانور جمعیت باشد؛ بلکه باید روی سوژه‌های حاضر در دل این مانور جریان‌سازی کرد.
حیدری بیان کرد: پرداختن به مستنداتی چون حضور زائران متعدد، از هر طیف و قشر و رده سنی در این حماسه، اثرگذاری بیشتری دارد و ایرانیان در این زمینه و در سال‌های اخیر مستندات خوبی ارائه کردند و باید به سوژه‌های خاص توجه خاص‌تری شود.
وی فعالیت و راه‌اندازی هر چه بیشتر موکب‌های فرهنگی ایرانیان در عراق را مورد تأکید قرار داد و افزود: ایرانیان پرچم‌دار فرهنگ در جهان هستند و باید موکب فرهنگی ایرانیان بیش از گذشته فعال شود.
نماینده و خبرنگار شبکه INews با بیان اینکه عراقی‌ها از راه‌اندازی موکب فرهنگی توسط ایرانیان استقبال می‌کنند و پذیرای این موضوع هستند، خاطرنشان کرد: هر گروهی در دنیا به دنبال تجدید بیعت با رهبر انقلاب اسلامی ایران است و سیدحسن نصرالله امام خامنه‌ای را به‌عنوان حسین زمان معرفی کرده؛ بنابراین همه پذیرای فعالیت موکب فرهنگی ایرانی در عراق هستند و ایام اربعین نیز بهانه خوبی برای ترویج این فرهنگ است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴