تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۰۴۶۱۳
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: قوه قضاییه امروز یک قوه‌ای است که خود را درگیر کار جهادی کرده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،حجت الاسلام والمسلمین شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و جمعی از مسؤولان قضایی استان هرمزگان و شهرستان بندرلنگه امشب با آیت الله سید محمدجواد رکنی امام جمعه شهرستان بندرلنگه در دفتر وی دیدار و گفت وگو کردند.
حجت الاسلام والمسلمین بهرامی  در ادامه، اظهار داشت: دادگستری یک جنب جوش خوبی پیدا کرده است و قوه قضاییه امروز خود را درگیر کار جهادی کرده چرا که حجم کار در این دستگاه بسیار بالاست.
وی با اشاره به اینکه امام جمعه شهرستان بندرلنگه می‌تواند یک پشتوانه معنوی برای قضات این شهرستان باشد، افزود: امروز قضات ما نیاز به اخلاق اسلامی دارند و علم قاضی نیز باید متعارف باشد.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: ما امروز در قضاوت نیاز به این داریم که چگونه حرکت کنیم و این چگونگی حرکت را باید از اهل بیت(ع) یاد بگیریم.
این مسؤول عالی قضایی با اشاره به اینکه قضات از خرمن تجربه علماء استفاده کنند، یادآور شد: توصیه اکید من به قضات این است که در هفته‌ای یکبار در درس اخلاق حوزه‌های علمیه برای کسب فیض حضور پیدا کنند و ما این رنگ را باید به قضاوت بزنیم و رنگ قضاوت را اسلامی کنیم چراکه مردم خدای ناکرده از اخلاق، رفتار، قلم و نگاه ما ناراحت نشوند و کار ما رضایت خداوند ثواب را به دنبال داشته باشد.
امام جمعه شهرستان بندرلنگه نیز در این دیدار با اشاره به امر قضاو ت از دیدگاه اسلام، اظهار داشت: استقلال قاضی مهم‌ترین اصل در قضاوت است و احدی حق ندارد در کار قاضی دخالت کند.
وی افزود: قاضی باید بدون ترس قضاوت کند، دیده شده قضاتی که تن به خواسته برخی افراد و گروه‌ها نمی‌دهند مورد همجمه قرار می‌گیرند که این مورد نیز نباید خللی در کار قضاوت وارد کند.
آیت الله رکنی بیان داشت: جایگاه قوه قضاییه نباید هرگز تضعیف شود چرا که اگر چنین شود سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.
امام جمعه بندرلنگه خاطرنشان کرد: علم و استدلال قاضی نیز از مهم‌ترین اصول قضاوت است.
وی یادآور شد: با حضور آیت الله رئیسی بر مسند قوه قضائیه انتظارات مردم از این قوه در برخورد با مفاسد و ایجاد امنیت در حوزه‌های مختلف چندین برابر شده است.
گفتنی است، دیگر برنامه‌های سفر رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح دیدار مردمی و دیدار با پرسنل دستگاه قضا؛ بازدید از محاکم قضایی و حضور در شورای اداری و بازدید از زندان شهرستان بندرلنگه است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴