تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۰۴۵۹۱
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عارضه‌یابی و رفع رکود در واحدهای راکد در کشور در دستور کار قرار دارد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،محسن صالحی‌نیا سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر یک روزه خود به زنجان اظهار کرد: بازدید از شهرک‌های صنعتی، حضور در شورای گفت‌و‌گو و افتتاح چندین طرح از دستاوردهای این سفر بود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سطح کشور ۴۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی در 820 واحد صنعتی مستقر است‌، عنوان کرد: حدود ۲۲ درصد این واحدها در حالت رکود قرار دارد.
وی ادامه داد: سایر واحدهای تولیدی با ظرفیت بین ۳۰ تا ۵۰ و ۵۰ تا 70 و ۷۰ درصد به بالا مشغول فعالیت تولیدی هستند.
صالحی‌نیا با بیان اینکه صنعتگران خواستار افزایش ظرفیت تولید هستند، گفت: علاوه بر تامین نقدینگی، ایجاد زیرساخت‌های لازم و رفع موانع خواسته دیگر تولیدکنندگان بود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اعتقاد داریم دستگاه‌های مختلف با تولیدکنندگان در تعامل و ارتباط هستند، بیان کرد: سعی شده در مصوبات تسهیل و رفع موانع تولید به حمایت از تولیدکنندگان تاکید شود.
وی با بیان اینکه تلاش می‌شود نقدینگی و تسهیلات با درصد مناسب برای صنعتگران در بودجه در نظر گرفته شود، عنوان کرد: این مهم هماهنگی بیشتر بانک‌ها برای تامین مالی این تسهیلات را می‌طلبد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این تسهیلات توسط بانک مرکزی ابلاغ شده است، بیان کرد: باید تلاش شود این تسهیلات طبق قانون و مصوبات پرداخت شود.
وی از برنامه‌ریزی برای عارضه‌یابی و رفع رکود در واحدهای راکد در کشور خبر داد و گفت: ما برای یک هزار و ۳۵۰ واحد راکد برنامه داریم.
صالحی‌نیا از توسعه خوشه‌های صنعتی و استفاده از ظرفیت آنها خبر داد و گفت: صدمین خوشه در کشور آغاز به کار می‌کند که از این تعداد دو واحد در زنجان است.
وی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های زنجان با ۱۶ شهرک و تأسیس یک شهرک صنعتی در حال توسعه است، گفت: هر چند اعتقاد ما توسعه شهرک‌های موجود است اما توسعه زیرساخت‌ها با هزینه بخشی از ارزش‌افزوده نیز در دستور کار قرار دارد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴