تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹
کد مطلب : ۴۰۴۵۷۹
مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: با وجود افت هشت هزار تومانی قیمت دام، اما تاثیر آن در بازار گوشت قرمز محسوس نیست چرا که سودجویی عوامل واسطه اجازه کاهش قیمت را نمی‌دهد.
۰
plusresetminus
دلالان اجازه کاهش قیمت گوشت قرمز را نمی‌دهند
به گزارش بلاغ، سعید سلطانی از انباشتگی دام سنگین در واحد‌های دامداری خبر داد و افزود: با توجه به انباشت دام در واحدها، بسیاری از دامداران خواستار صادرات هستند، اما شرایط صادرات نباید به گونه‌ای باشد که سودش به جیب دلالان برود.

وی افزود: با توجه به ۳۲ اتحادیه استانی، ۶۳۱ تعاونی شهرستانی و یک میلیون و ۳۵۰ هزار دامدار عضو، اتحادیه دامداران بعد از تعاونی روستایی بزرگ‌ترین شبکه تعاونی در کشور به شمار می‌رود که حاضر است صفر تا صد صادرات دام را بر عهده بگیرد. مدیرعامل اتحادیه دامداران ادامه داد: هر زمانی‌که بازار گوشت و دام زنده دچار التهاب می‌شود، علت آن را از ما سؤال می‌کنند، در حالی‌که اتحادیه دامداران مسئولیت تولید را بر عهده‌ دارد و هیچ ارتباطی به امر تنظیم بازار ندارد. سلطانی با اشاره به اینکه اتحادیه دامداران به عنوان متولی تولید با صادرات دام سنگین مخالفتی ندارد، بیان کرد: البته تدابیر لازم مربوط به صادرات باید به گونه‌ای اتخاذ شود که بازار داخل دچار تنش نشود.

وی از افت چشمگیر قیمت دام در بازار خبر داد و گفت: علی‌رغم افت هشت هزار تومانی قیمت دام، اما تاثیر آن در بازار محسوس نیست چرا که سودجویی واسطه‌ها و دلالان نمی‌گذارد قیمت گوشت در بازار کاهش یابد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران متوسط قیمت فعلی هر کیلوگرم دام سنگین را ۳۱ تا ۳۲ هزار و دام سبک
۴۲ هزارتومان اعلام کرد. سلطانی ادامه داد: اگر مسئولیت تنظیم بازار به اتحادیه واگذار شود، به هیچ عنوان نمی‌گذارد قیمت گوشت قرمز در طول سال بیش از پنج درصد افزایش یابد. وی از بهبود وضعیت عرضه دام سبک نسبت به سال قبل خبر داد و ‌گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسب و شرایط مساعد مرتع و تولید دوقلوزایی و دوباره زایی در دام سبک کمبودی در عرضه نداریم.

مدیرعامل اتحادیه دامداران درباره آخرین وضعیت طرح هویت دار کردن دام گفت: با هویت کردن دام و جلوگیری از قاچاق، بازار گوشت به ثبات می‌رسد، در حالی‌که اگر کنترلی نباشد و هر کسی به دنبال قاچاق دام ‌باشد، نمی‌توان پیش‌بینی خاصی راجع به وضعیت بازار داشت. سلطانی تصریح کرد: با اعمال مدیریت صحیح، نیازی به واردات گوشت نداریم چرا که تولید داخل پاسخگوی نیاز کشور است.
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴