تاریخ انتشارسه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۰۴۵۵۷
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی معتقد است برخی نمایندگان مجلس با اضافه کردن مواردی به طرح شفافیت آرا در تلاشند طرح مذکور بین مجلس و شورای نگهبان ابتر باقی بماند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در رشت با اشاره به طرح شفافیت آرا نمایندگان اظهار کرد: طرح شفافیت آرا نمایندگان علی‌رغم اینکه با ۱۸۰ امضا به صحن مجلس آورده شده بود بارأی ۱۵۰ نماینده موافق همراه بود و همچنان ۳۰ نفر به آن رأی ندادند.
وی با بیان اینکه مواردی بر شفافیت آرای نمایندگان مجلس اضافه‌شده، افزود: در طرح اخیر شفافیت آرای نمایندگان، علنی شدن مذاکرات مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان نیز قیدشده درحالی‌که این نهادها قوانین خاص خود را دارند و به نظر می‌رسد برخی‌ها در تلاشند تا طرح شفافیت آرا نمایندگان را به حاشیه ببرند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از طرح مجدد شفافیت آرا نمایندگان به صحن مجلس خبر داد و گفت: در طرحی که اخیراً پیشنهادشده و به چاپ نیز رسیده، قیدشده که مذاکرات و آرای تمامی نهادها و دستگاه‌هایی که اعضا و نمایندگان آن‌ها بارأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند نظیر مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و روستا و مجلس خبرگان رهبری باید علنی باشد.
عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه مذاکرات برخی از نهادها و شوراها نظیر شورای نگهبان ضرورتی برای علنی شدن ندارند، تصریح کرد: شورای نگهبان قانون‌گذاری نیست تا مذاکراتش آن علنی باشد، هرچند هدف برخی از نمایندگان این است که مذاکرات شورای نگهبان در حین رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات علنی باشد و مستقیماً به سمع و نظر مردم برسد درحالی‌که حیثیت افراد در بررسی صلاحیت‌ها در میان است.
نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عده‌ای از نمایندگان باسیاست‌های خاصی مخالف صریح تصویب شفافیت آرا هستند، افزود: بندهایی به طرح شفافیت آرا اضافه‌شده که موجب می‌شود تا طرح بین مجلس و شورای نگهبان ابتر و معطل باقی بماند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴