تاریخ انتشارسه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۰۴۵۵۲
مقرر شده بود که آوارگان حاضر در اردوگاه الرکبان سوریه جمعه و شنبه گذشته از این اردوگاه خارج شوند، ولی نظامیان آمریکایی و تروریست‌های وابسته به این کشور اجازه این کار را نمی‌دهند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،نظامیان تروریست آمریکایی به همراه عناصر تروریستی وابسته به خود، اجازه نمی‌دهند اردوگاه «الرکبان» در سوریه برچیده شود.
«احمد منیر محمد» مشاور سازمان مصالحه ملی و عضو کمیسیون هماهنگی مشترک روسیه و سوریه برای بازگشت آوارگان شامگاه دوشنبه (روز گذشته) تأکید کرد که از روز جمعه گذشته تا کنون، فقط ۳۲۹ نفر از این اردوگاه خارج شدند.
مسئولان و منابع سوری سوم مهر ماه جاری اعلام کردند که طرح خارج کردن آوارگان باقیمانده از الرکبان روز جمعه (پنجم مهر ماه) اجرایی خواهد شد، ولی تا به امروز سه‌شنبه (نهم مهر ماه) این اتفاق رخ نداده است.
محمد به روزنامه الوطن سوریه گفت که از بین ۳۲۹ نفر مذکور، ۲۵۰ نفر روز جمعه گذشته خارج شدند و به مراکز اسکان موقت در شهر حمص انتقال یافتند.
وی با بیان اینکه از روز جمعه، شمار اندکی از آوارگان وارد مناطق تحت کنترل دولت سوریه شدند، تصریح کرد، تعداد شهروندانی که تمایل دارند از الرکبان خارج شوند و برای این مسئله نام‌نویسی کرده‌اند، به چهار هزار نفر می‌رسد.
این مسئول سوری با تأکید بر اینکه قرار بود این افراد، طی دو مرحله در روزهای پنجشنبه و جمعه خارج شوند، در عین حال تصریح کرد که «آمریکای اشغالگر و نیروهای تروریستی وابسته به آن، خواستار برچیده شدن الرکبان نیستند».
محمد ادامه داد، آمریکا و تروریست‌های تحت امرش قصد دارند که اگر ارتش سوریه و همپیمانانش بخواهند عملیاتی را در این منطقه آغاز کنند، از این آوارگان به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد که با وجود کارشکنی‌های آمریکا، ولی روسیه فشار زیادی وارد کرده تا این اردوگاه برچیده شود.
اردوگاه الرکبان در منطقه «التنف» در جنوب شرق استان حمص سوریه واقع شده است و نیروهای آمریکایی و تروریست‌ها این اردوگاه را در محاصره خود دارند.
در همین ارتباط، «الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در سوریه اخیرا اعلام کرد، روسیه از ماه‌ها قبل با مشکل این اردوگاه و آوارگان حاضر در آن، مواجه بوده و در این زمینه به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است.
یفیموف با بیان اینکه تا چند ماه پیش، تعداد آوارگان حاضر در الرکبان، بیش از ۵۰ هزار نفر بود، خاطر نشان کرد که این تعداد «اخیرا به دوازده هزار نفر رسیده است. روسیه نیز در حال حاضر در راستای اجرای طرح برچیده شدن این اردوگاه فعالیت می‌کند و فکر می‌کنیم که در مدت زمان کوتاهی می‌توانیم این مشکل را به صورت نهایی حل کنیم».
«لکسی باکین» رئیس مرکز روسی مصالحه در سوریه نیز اعلام کرد که خارج کردن ساکنان الرکبان، در قالب گروه‌های سه هزار تا سه هزار ۵۰۰ نفره و طی ۳۰ روز خواهد بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما