تاریخ انتشاردوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۰۴۴۷۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، بر ضرورت استفاده از المان‌های بومی و محلی و نیز پیاده‌سازی طرح‌های ایرانی اسلامی در انواع لباس‌ تأکید کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،سید ناصر اسحاقی در جلسه بررسی المان‌های بومی و محلی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: در راستای اجرای ماده 17 آئین‌نامه اجرایی قوانین‌،‌ آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به قانون ممنوعیت به‌کارگیری اسامی و عناوین و اصطلاحات بیگانه و نیز دستورالعمل مربوط به شرایط درج نام، نوشتار و طرح تابلوهای معرف کاربری، همه موارد کاملا شفاف و روشن است و در این خصوص تمامی دستگاه‌های مربوطه باید همکاری و هماهنگی داشته باشند.
وی افزود: مواردی که بنرها و تابلوهای شهری در حوزه کسب و  کار و موارد دیگر، مبادرت به استفاده از واژگان بیگانه، نشانه‌ها و المان‌های نامأنوس می‌کنند، لازم است از سوی دستگاه‌های مربوطه با هماهنگی و تعامل و با توجه به قوانین ساماندهی شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با تأکید بر اینکه در خصوص اسامی بیگانه و نامأنوس، استعلام‌های مربوطه براساس قانون و آئین‌نامه‌ها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: اجرای آئین‌نامه استفاده از المان‌های بومی و محلی و اسامی مأنوس و مطابق با شعائر ایرانی و اسلامی بر سر در مغازه‌ها ضروری است.
وی در جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس استان اردبیل نیز بیان کرد: در حوزه ساماندهی این صنعت، چند دوره جشنواره، همایش، نمایشگاه، صدور مجوز و... برگزار کرده‌ایم که همگی نشانگر حرکت رو به رشد و تقویتی است و امیدواریم متوقف نشود بلکه با همین روند به سمت موفقیت ادامه داشته باشد.
اسحاقی اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی را اصلی‌ترین هدف کارگروه برشمرد و اضافه کرد:  اگر امروز این نگرانی وجود دارد که در حوزه لباس وضعیت مطلوبی نداریم باید نگاهی به 20-30 سال گذشته داشته باشیم و حداقل 10 سال زمان نیاز داریم تا این شیب را به صفر برسانیم؛ لذا لازم است از همین جا حرکت متمایز فرهنگی خود را آغاز کنیم.
وی اذعان کرد: در پی برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی‌های پوشاک استان در تیر ماه سال جاری، دومین جشنواره مد و لباس نیز در برنامه پیش‌بینی شد که پس از مشورت در کمیته تخصصی، فراخوان آن منتشر می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ابراز امیدواری کرد انجمن مد و لباس استان به زودی راه‌اندازی شود و به صورت صنفی کار خود را آغاز کند که در این راستا، اساسنامه، هیأت مؤسس و هیأت مدیره تعیین تکلیف و بخشی از مراحل ثبت نیز طی شده است.
اسحاقی گفت: پیرو فراخوانی که در سایت ارشاد منتشر شد، مؤسسات حوزه مد و لباس استقبال خوبی داشتند و امید می‌رود مؤسسات تک منظوره و رشته هنری مد و لباس با تسهیلات و کمک ما به ثبت برسند تا برخی فعالیت‌ها را به این مجموعه‌ها بسپاریم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴