تاریخ انتشاردوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۰۴۴۶۷
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: نظام جامع مراقبت‌های روانی و اجتماعی برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،تقی رستم‌وندی  در حاشیه حضور در آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) و گلزار شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس و نشست‌هایی با مسؤولان استان سمنان، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال برای نخستین بار بر اساس تفاهم‌نامه چندجانبه‌ای که اخیراً بین وزارت کشور، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شده است، نظام جامع مراقبت‌های روانی و اجتماعی در کشور اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: در این طرح، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که متولی سلامت روان است، با تأسیس دفاتری به شکل یکپارچه در داخل محلات پایش‌ها و غربالگری از ساکنان محله‌ها را انجام می‌دهند.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اضافه کرد: در این طرح، همچنین ورودی‌هایی که از طرح‌های مشابه وجود دارد؛ همچون طرح «نماد» که نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس است، امکان دارد فردی به این شبکه محلی معرفی شود که تحت حمایت‌های روانی و اجتماعی قرار گیرد.
رستم‌وندی بیان کرد: طرح‌های مشابهی نیز در محیط‌های کارگری یا فضاهای دیگر اجرا می‌شوند که می‌توانند به نظام یکپارچه سلامت روانی و اجتماعی کمک کنند.
وی تصریح کرد: با فراگیر شدن این طرح و پیشرفت آن، می‌توانیم امیدوار باشیم که بخشی از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات روانی داخل یک شبکه تخصصی رسیدگی و غربالگری شود و حمایت و درمان صورت گیرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴