تاریخ انتشاردوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۴۰۴۴۵۹
با انجام فرآینده مناقصه سبزه‌میدان و تحویل زمین به پیمانکار، این روزها مردم شهر به روشن شدن روزشمار سبزه‌میدان دوخته‌اند تا هر چه زودتر عملیات اجرایی این پروژه آغاز و این پروژه زیر خاکی به سرانجام برسد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،«سبزه‌میدان» منطقه‌ای واقع در بافت مرکزی شهر در جوار بازار تاریخی، مسجد جامع، خانه‌های تاریخی ذوالفقاری است که تقریبا برای همه مردم نام آشناست، در واقع سبزه‌میدان بخش مهمی از هویت شهر زنجان را شامل می‎شود.
به لحاظ اهمیت سبزه‌میدان و تاریخی بودن این منطقه، 30 سال پیش یعنی در سال 1367  اجرای پروژه سبزه‌میدان با تصمیم مدیران شهری تصویب شد، اما در طی سالیان گذشته آنچه اتفاق افتاد افزودن به تملکات این طرح بود، طرحی که قرار بود، فاز به فاز اجرایی شود اما اعتبار مورد نیاز آن هزاران میلیاردی بود به گونه‌ای که شهرداری حتی توان پرداخت تملکات آن را هم نداشت.
در جریان افزایش تملکات، ششمین کلنگ‌زنی  این پروژه در سال 1393 و با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد اما بازهم عملا اتفاقی نیفتاد.
اجرای پروژه سبزه‌میدان که از ابتدا قرار بود، با زیربنای 130 هزار متر مربع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی شود و 59 هزار متر برای میدان اصلی شهر و 16 هزار متر مربع به کاربری تجاری پروژه اختصاص یافته بود، پس از فسخ قرارداد با سرمایه‌گذار پروژه که در سال 1395 رخ داد، تقریبا مسکوت بود تا اینکه با روی کار آمدن شورای پنجم و انتخاب شهردار جدید تصمیمات جدیدی برای ساخت آن اتخاذ شد.
تا اینکه در دهه فجر سال قبل عملیات اجرایی این طرح بدون کلنگ‌زنی آغاز شد، اما بازهم طلسم این پروژه شکسته نشد و پس از برگزاری دو بار مناقصه به علت ایراداتی که سازمان بازرسی به آن وارد کرد، مناقصه ملغی اعلام شد تا کار به سوم مناقصه کشیده شود.
طبق بررسی اولیه «ندای علم و صنعت»، «پیشگامان فن‌اندیش»، «جهاد نصر زنجان»، «شرکت اوکسین صنعت» و «جهاد نصر اصفهان»، پنج شرکتی شده بودند که در نهایت و پس از برگزاری مناقصه و باز کردن پاکات شرکت «پیشگامان فن‌اندیش» برنده مناقصه شد.
مبلغ پیشنهادی پیمانکار پروژه 64 میلیارد تومان است و طبق تعهدات قرار است که این پروژه در مدت دو سال به پایان برسد.
پس از برگزاری مناقصه و انجام تشریفات اداری، زمین پروژه تحویل پیمان‌کار شد، حالا چند روز از زمان تحویل زمین گذشته است اما هنوز عملیات اجرایی پروژه سبزه‌میدان آغاز نشده است، هرچند که روزشمار نیز در محل ساخت نصب شده است اما فعلا غیرفعال است.

*جلسه نهایی با پیمانکار روز سه‌شنبه
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در پیگیری این موضوع به خبرنگار فارس گفت: تأکید بنده نصب روزشمار در محل اجرای پروژه و البته روشن بودن آن بود که امیدواریم در دو روز آینده این اتفاق رخ دهد.
حمید رضا حمیدی با اشاره به اینکه پروژه در مدت دو سال اجرایی خواهد شد و روزشمار نیز بر این اساس نصب خواهد شد، تصریح کرد: پروژه سر موعد تحویل داده شده و سر موعد یعنی دو سال هم تحویل گرفته خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه این هفته جلسه نهایی با پیمانکار برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در این جلسه هم تأکیدات لازم به پیمان‌کار در ارتباط با تحویل پروژه سر موعد مقرر ر انجام خواهد شد.

*ملاک فعالیت روزشمار تاریخ تحویل کارگاه است
نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: از روزی که زمین تحویل پیمانکار داده شده است روزشمار نیز بر اساس آن خواهد بود.
سجاد خدایی با اشاره به اینکه تحویل کارگاه بر اساس قرارداد انجام شده است، افزود: به لحاظ اهمیت پروژه روزشمار نیز بر آن نصب می‌شود که البته این اتفاق رخ داده است، اما طبق پیگیری طی دو روز آینده روزشمار رسما روشن و آغاز به کار خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه ملاک فعالیت روزشمار تاریخ تحویل کارگاه است، گفت: طبق توافقی که با پیمانکار کردیم پروژه باید در 24 ماه به پایان برسد.
خدایی با اشاره به اینکه پیمانکار هم اکنون در حال تجهیز کارگاه برای آغاز عملیات اجرایی است، تصریح کرد: تجهیز کارگاه نیازمند یک سری مولفه‌ها شامل تأسیسات زیرزمینی و ... است که در حال حاضر این اقدامات در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه کانکس‌های مورد نیاز برای آغاز پروژه در محل مستقر شده است، اضافه کرد: پیمانکار در پشت عمارت دارایی در حال تجهیز کارگاه است.

*تاخیر در تحویل پروژه مشمول جریمه می‌شود
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: مصوبه شورای شهر در ارتباط با پروژه سبزه‌میدان صراحت دارد و در آنجا اعلام شده که 15 روز پس از ابلاغ باید کار ساخت پروژه آغاز شود.
عباس راشاد با اشاره به اینکه امروز شاهد چند روز تاخیر در اجرای این پروژه هستیم، تصریح کرد: در این مورد به مصوبه عمل نشده اما در نهایت ما طبق قرار راس 2 سال پروژه را تحویل خواهیم گرفت.
وی با بیان اینکه طبق توافق صورت گرفته مبلغ تعیین شده برای ساخت پروژه 64 میلیارد تومان است که از این میزان 20 درصد به صورت نقدی پرداخت خواهد شد، اضافه کرد: این یعنی در طول یک سال میزان پرداخت نقدی شهرداری 5 یا 6 میلیارد تومان خواهد بود.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه برای تاخیر و دیرکرد در پروژه نیز جرایم سنگینی تعیین شده است، اضافه کرد: این موضوع در قرارداد نیز ثبت شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴