تاریخ انتشارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۴۰۴۳۰۸
تهیه‌کننده سریال‌هایی چون خانه به دوش، متهم گریخت، دلدادگان، بزنگاه و... از دلایل عدم موفقیت سریال‌هایی که در حال حاضر تولید می‌شوند گفت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،ایرج محمدی، تهیه کننده تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به دلیل موفقیت سریال‌های قدیم و عدم موفقیت برخی از سریال‌های جدید بیان داشت: نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که الان تلویزیون تنها رسانه تصویری نیست و رقیب‌های بسیاری برای آن ایجاد شده و شبکه‌های مختلفی موازی با آن کار می کنند. در گذشته تعداد شبکه‌ها کم بود و مردم مجبور بودند فقط برنامه‌های آن شبکه‌ها را نگاه کنند اما الان مدیاهای بسیاری وجود دارد و حق انتخاب مردم گسترده‌تر شده است.
وی ادامه داد: ما آنقدر که در بخش کمی پیشرفت کردیم در بحث کیفی که به تربیت نیروی انسانی برمی گردد پیشرفت نداشتیم. درواقع برای این حجم از رسانه‌ها و مدیاها نیروی انسانی مناسبی تربیت نشده است. متاسفانه بخش های پرورش بازیگری به خصوص در زمینه طنز خوب کار نمی کنند. اکثر بازیگران استار کمدی ما کارشان را از بخش های کودک و نوجوان شروع کردند که الان به نقطه اوج بازیگری رسیدند. طبیعی است که رقیب تلویزیون یعنی سینما آنها را جذب خود می کند بنابراین ما نباید از تربیت نیروهای جوان غافل شویم.
محمدی در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: علاوه بر تلویزیون سینما هم همینطور است. ما الان تنها چند بازیگر داریم که در فروش تاثیرگذار هستند. درواقع اگر تهیه کننده ای بخواهد یک درام در سینما بسازد در انتخاب بازیگران جوان قطعا دچار مشکل می شود. این نشان می دهد ما برنامه ریزی ساختاری درستی برای تربیت بازیگران جوان نداشتیم.
وی افزود: تلویزیون سالانه 30، 40 سریال می سازد که از بین آنها حداقل 10 کار مناسبتی است. تهیه کنندگان تلویزیونی برای انتخاب بازیگر مشکل دارند چون در بیرون از سازمان بازیگران دستمزدهای بالایی می‌گیرند طبیعی است که با این رقم‌های تلویزیون کار نمی‌کنند. اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم این موضوع چالش بزرگی برای تهیه کنندگان است که باید با آوردن جوانان مستعد آن را حل کنیم.
ایرج محمدی، تهیه‌کننده سریال «دلدادگان»، با تاکید بر میدان دادن به جوانان اظهار داشت: تهیه‌کنندگان، کارگردانان و مسئولان سازمان باید جسارت بیشتری کنند. من به عنوان تهیه کننده در خیلی از کارهایم از جوانان استفاده کردم و به آنها فرصت کار کردن دادم. برای مثال حتی به نویسنده ای هم که بار اولش بود فیلمنامه ای می نوشت اعتماد کردم تا بتواند کار کند و تجربه به دست بیاورد. ما تهیه کنندگان و کارگردانان که کارهای خودمان را کردیم باید در کنار جوانان قرار بگیریم و به آنها کمک کنیم تا کار کنند اما متاسفانه اینگونه نیست و همچنان افراد با سن های بالا کار می کنند.
ایرج محمدی
خبرنگار: الهام مرادی
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴