تاریخ انتشارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۰۴۳۰۷
نادر طریقت از اتمام تدوین فیلم سینمایی «اینجا هم باران می‌بارد» خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،نادر طریقت، کارگردان سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: تدوین فیلم سینمایی «اینجا هم باران می‌بارد» به پایان رسیده و در حال حاضر در مرحله ساخت موسیقی و صداگذاری است. طراح اولیه فیلمنامه مهدی علمی‌نیا بوده  که پس از مطرح کردن ایده با کارگردان، طرح خام با نویسنده فیلمنامه، هستی طریقت مطرح شد. در ابتدا دخترم فیلمنامه‌ای جدید که با طرح اولیه ارتباط کمی داشت به نگارش در آورد که ما برای ادای دین به آقای علمی‌نیا همیشه به یادشان هستیم و در فیلمنامه نیز نام ایشان ذکر شده است. 
طریقت خاطرنشان کرد: زمان تولید فیلم اواخر سال ۹۷ بود و ما حسن بزرگی که داشتیم مفتخر به حضور آقای جمشید مشایخی در آخرین روزهای عمر‌شان بودیم که ۲۲ الی ۲۳ روز پس از فیلم بنده، این هنرمند خوب و شریف‌از دنیا رفت.
وی افزود: فیلم «اینجا هم باران می‌بارد» در ارتباط با جوانمردی هنرمندان و کسانی است که برای این مملکت زحمت کشیده اند‌، کسانی که کاری کردند تا ما و خانواده‌هایمان بتوانیم راحت زندگی کنیم . این فیلم، اثری با رگه‌های مستند اجتماعی است و اداى دینى  به  دو قشر  است؛ یک دسته کسانی هستند که محبت کردند و برای کشور زحمت کشیدند، یک دسته هم هنرمندانی هستند که در عرصه هنربوده و ما قصد داریم تا جوانمردی و انسانیت این دو قشر را در بستر موضوعى اجتماعى نشان دهیم.
این کارگردان در ادامه گفت: فیلم «اینجا هم باران می‌بارد» در‌ مرحله موسیقی و صداگذاری است. موسیقی کار توسط مجتبی تیموری زیر نظر کارگردان به پایان رسیده است و کار صداگذاری فیلم توسط عرفان یزدی صورت می گیرد که ۷۰ الی ۸۰ درصد از کار صداگذاری نیز انجام شده و با آماده شدن موسیقی، صداگذاری نیز به زودی انجام خواهد شد. 
طریقت اظهار داشت: کار روی این پروژه به سختی انجام شده و امیدوارم «اینجا هم باران می‌بارد» به خوبی از سوی مخاطبان دیده شود. قصد ما بر این است که این فیلم را به جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی ارائه دهیم.
گفتنی است نادر طریقت، در کارنامه خود فیلم خاطره به تهیه‌کنندگی حبیب اسماعیلی در سال 1387 را دارد که در جشنواره فیلم فجر  حضور داشت .  
مریم بخشی، احمدنجفی، اتابک نادری، زهرا داوودنژاد، احمدرضا اسعدی، بیوک میرزایی، محمد برسوزیان، رسول نجفیان، اصغر نجات، رحیم مهدی‌خانی، ثنا حاجی‌زاده، اسدالله یکتا، فاطمه شکری، محمد ضیایی، نجات علی مرادی، بهار رسولی، محمدعلی عزیزی، مرتضی عیوضی‌نیا، رضا عباس‌زاده، مهدی سعیدی، محمود حیدری، سالار طایفه اسلام، محمد سرکانی، به همراه هنرمندان خردسال ایلیا زمانی‌نژاد و نرگس علیمردانی، آرینا رمضانی و با حضور امین طریقت و غزاله جزایری و با درخشش زنده‌یاد جمشید مشایخی بازیگرانی هستند که در «اینجا هم باران می‌بارد» ایفای نقش داشته‌اند. 
در خلاصه این فیلم چنین آمده: در یک خانواده چهارنفری که با دنیایی از مشکلات دست وپنجه نرم می‌کنند، مادرخانواده در تلاش است تا تنها آرزوی پسر نیمه بینای خود را برآورده کند که باعث رخداد ماجراهایی دیگر است... دیگر عوامل پشت دوربین عبارتند از: نویسنده: هستی طریقت (براساس طرحی از مهدی علمی نیا) موسیقی: مجتبی تیموری، تدوین: مرتضی مشهودی، مدیر تصویربرداری:حمید شکوهی، گروه تصویربرداری هوایی: موسسه فرادید هنر ایرانیان (گروه فرادید) شهروز کیایی، محمدرضا صدیق، سعید نوری، صدابردار:  داود قلى‌زاده، طراح گریم: محمد ضیایی، طراح صحنه و لباس: محمد ضیایی، سرپرست گروه کارگردانی و برنامه‌ریز: رضا عباس‌زاده، دستیاران کارگردان: امین طریقت، مهدی سعیدی، منشی صحنه: ملینا رضایی، مدیر صحنه: غزاله تاجبخش، جلوه‌های ویژه بصری: سپهر کشن فلاح، سرپرست گروه بدلکاری: رضا محمدی، روابط عمومی و امور تبلیغات: هنگامه طریقت، مشاور رسانه و طراح پوستر: مهین نوبخت، عکاس: حسین چراغی، عکاس پشت صحنه: محمود حیدرى، سابتایتل: باربد موسوى، مدیر تولید: محمدعلی عزیزی، مدیر تدارکات: محمد مهدی‌پور، مجری طرح: موسسه هفتمین هنر هستی، سرمایه‌گذار: نادر طریقت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما