تاریخ انتشارجمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۰۴۲۲۳
امام جمعه موقت تهران گفت: دفاع مقدس یک ذخیره راهبردی تمام‌نشدنی مبتنی بر مکتب حضرت اباعبدالله (ع) است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در پنجمین یادواره شهدای شهر دماوند و هفت شهید گمنام در حسینیه محله چالکا اظهار کرد: امروز ما با یک تحول بسیار بزرگ و معجزه‌گون به نام انقلاب اسلامی ایران روبه‌رو هستیم.
وی افزود: انقلاب اسلامی، پشتوانه همه نهضت‌های انبیای الهی را دارد و برخاسته از جلوه‌گاه پرنور همه قیام‌های الهی و آسمانی به‌خصوص نهضت حضرت اباعبدالله حسین (ع) است.
*قومی می‌رسد که برابر کفار سربلند و نفوذناپذیر هستند
امام جمعه موقت تهران گفت: قرن‌ها بود بعد از انحرافاتی که در صدر اسلام پیش آمد، جامعه انسانی و اسلامی منتظر بودند که بشارت الهی با ظهور حضرت مهدی موعود (عج) از راه برسند.
حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: شنیده بودند نشانه‌های جماعتی که از راه می‌رسد، این است که آب رفته به جوی بازمی‌گردد و مسیر تاریخ اصلاح می‌شود؛ خداوند متعال قومی را خواهد آورد که اصالت، ریشه و وحدت معنایی و مذهبی دارند و دین خداوند متعال را یاری خواهند کرد.
وی تصریح کرد: وقتی در روز عاشورای حسینی صدای همه انبیا از حلقوم امام حسین (ع) بلند شد، همه می‌دانستند که زمانه‌ای خواهد رسید که به این ندا لبیک می‌گوید؛ قومی می‌رسد که برابر کفار سربلند، نفوذناپذیر و اهل مجاهدت هستند.
*انقلاب چشم عالم را خیره کرد
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند که اگر علم در آسمان‌ها باشد، جماعتی از فارس خواهند رسید و او را به چنگ خواهند گرفت و دین را به دست می‌آورند؛ قرن‌ها گذشت و اتفاقاتی در حال رخ دادن بود به خصوص وقتی که امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاه‌چراغ (ع) مقیم ایران شدند تا اینکه آن خرداد متفاوت از راه رسید و شخصیتی برجسته‌ای از قم و حرم مطهر حضرت معصومه (س) به پا خواست و حرکت الهی را آغاز کرد.
حاج‌علی‌اکبری افزود: در قیام 15 خردادماه سال 1342 مردمانی کفن‌پوش به خیابان آمدند و مشخص شد که اخباری در راه است، اما باید اتفاقات دیگری در این مسیر رخ می‌داد؛ 15 سالی وقت لازم بود که با تبعید امام راحل، سازماندهی فوق‌العاده‌ای در کشور شکل گرفت و عالمانی به روح الهی پیوستند و تربیت یاران «روح‌الله» را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه در آن زمان، مساجد و پایگاه، محل تربیت انصارالله و حزب‌الله شدند، گفت: بالاخره روزی رسید که پرچم نهضتی متفاوت برداشته شد و یاران به یکدیگر رسیدند و ناگهان آن شد که از انقلاب اسلامی در سال 1357 رونمایی شد و قوم نشانه‌داری که با سلمان فارسی معرفی شده بودند، از راه رسیدند و چشم عالم را خیره کردند.
*انقلاب هویت مستکبران را در معرض تهدید قرار داد
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: غربی‌ها فکر نمی‌کردند که پرچم نهضت متفاوت از کشوری برافراشته شود که حیات خلوت آمریکا بود؛ ملت یکپارچه با نام «حسین (ع)» به میدان آمدند و تمام کشور، انقلاب اسلامی شد و در کوتاه‌ترین زمان، جمهوری حسینی، علوی و مهدوی با نیروهای مسلح و تعریف سیاسی خاصی برپا شد و خود را به عالم نشان داد.
حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: در این خصوص، رفراندومی در کشور برگزار شد و 99 درصد اعلام کردند که جمهوری اسلامی را می‌خواهند؛ انقلاب اسلامی تمام مستکبران را متحیر کرد و معادلات غرب و شرق را بهم ریخت؛ پشت پرده برنامه‌ریزی‌ها از نظر سیاسی که غرب و شرق را تقسیم‌بندی کردند، صهیونیست‌ها بودند.
وی افزود: وقتی آذرخش حسینی درخشید، همه دست‌پاچه شدند و حرکت انقلاب، هویت آنها را در معرض تهدید قرار دارد؛ این مردمان همه چیز را به جز خداوند متعال نفی کردند و به صراط مستقیم و راه امام حسین (ع) بازگشتند و اعلام کردند نه شرقی و نه غربی را می‌خواهیم.
*جنگ تمام عیار 8 ساله علیه ملت مظلوم ایران
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: وقتی صهیونیست‌ها دیدند که تمام طرح‌های آنها بر باد رفته و عناصرشان در منطقه احساس کردند که دیگر روز روشنی نخواهند دید، همه دست به دست یکدیگر دادند و برای مقابله با این حرکت متفاوت که به نام اسلام قیام کرده، جنگ احزاب را به راه انداختند.
حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: جنگ متفاوت علیه ایران آغاز شد و در همان روزهای اول با توجه به اینکه هنوز کشور سازماندهی نشده بود، خیال کردند که می‌توانند طومار انقلاب از راه رسیده را در هم بپیچند و آنها یک دیوانه و بی‌عقل در همسایگی ایران یعنی صدام را که در مرزهای ایران بود، برای جنگ جلو انداختند.
وی بیان کرد: همه کشورها به جهت حمایت از صدام آمدند و یک جنگ تمام عیار علیه ملت مظلوم و حکومت نوپای ایران آغاز شد و دشمن پیش خود طراحی دقیق داشت که یک هفته‌ای کار با آن پشتوانه و امکانات خود تمام می‌کند؛ همه چیز برای آنها مهیا بود، اما خبر نداشتند که یک فتح الفتوحی این میانه رخ می‌دهد.
*ملت ایران مکر دشمن را به دفاع مقدس تبدیل کردند
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه جنگ هشت روزه به هشت سال کشیده شد، خاطرنشان کرد: مردمان این سرزمین، مکر دشمن را در این جنگ هشت ساله به دفاع مقدس تبدیل کردند و مکتبی برای امروز و فردای ایران فراهم شد؛ دفاع مقدس یک ذخیره راهبردی تمام‌نشدنی مبتنی بر مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
حاج‌علی‌اکبری افزود: ملت ایران در این هشت سال، هشت منزل سلوک را تجربه کردند؛ جوانان به میدان آمدند و مظلومانه مقاومت کردند و نگذاشت تا یک وجب از خاک ایران به دست مستکبران بیفتد.
وی گفت: با چشمان خود دیدم در آن شب‌های سخت که گلوله می بارید و تک تک فرزندان رشید میهن اسلامی را با آرپیچی نشانه‌گیری می‌کردند؛ با همین چشمان خود صحنه‌های یخ زدن فرزندان رشید در بلندی‌های کردستان را مشاهده کردم و به خاک افتادن فرزندان جوانمرد میهن را با گلوله‌های شیمیایی دشمن دیدم.
*نبرد نفر برابر تانک قابل توصیف نیست
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه نبرد نفر برابر تانک قابل توصیف نیست، تصریح کرد: دشمن در پاتک‌ها با تمام قوا به میدان می‌آمد، اما فرزندان میهن اسلامی نمی‌ترسیدند و دشمن مکار در این هشت سال، چیزی جز ایستادگی، مقاومت و سلحشوری و عزت ندید.
حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: دشمن نمی‌دانست که پشت سر این بچه‌ها مادرانی هستند که پای مجلس امام حسین (ع) به آنها شیر داده‌اند و نمی‌دانستند که پشت این مردمان، پدران رشیدی هستند با شخصیت و روضه حسینی آنها را تربیت کرده‌اند؛ دشمن نمی‌دانست که مکتب عاشورا، مدرس اعظمی چون حضرت زینب کبری (س) را دارد.
وی تأکید کرد: در دفاع مقدس، برخی فرزندان راه 100 ساله سیر و سلوک را گاهی یک شبه طرف می‌کردند و می‌فهمیدیم که خود حضرت ولی‌عصر (عج) آنها را تربیت می‌کند؛ جوانان 14، 16 و 18 ساله در جنگ چنان غوغایی برپا می‌کردند که جنرال‌های گردن کلفت بعثی برابر آنها احساس کوچکی می‌کردند و باورشان نمی‌شد که جوانان زیر 20 سال پشت خاک‌ریز هستند و همین بچه‌ها آنها را اسیر می‌کردند.
*هویت ملت ایران در دفاع مقدس رونمایی شد
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این فرزندان آموزش‌دیده مکتب اهل‌بیت (ع) بودند، افزود: در دفاع مقدس از هویت ملت ما رونمایی و ذخیره هویت حسینی ما روزآمد شد؛ صدای امروز ملت ما در راهپیمایی میلیونی اربعین، از صدای ملت‌های گوناگون به گوش می‌رسد.
حاج‌علی‌اکبری گفت: امروز مشاهده می‌کنیم که چه بر سر مستکبران آمده و چطور در نیویورک دور مسؤولان ما جمع می‌شوند و خواهش می‌کنند؛ مطمئناً روزهای بزرگ و گشایش‌ها در پیش است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴