کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علیرغم وعده افزایش تیراژ

تولید خودرو در 5 ماهه نخست امسال نصف شد

فارس , 4 مهر 1398 ساعت 7:05

تولید انواع خودرو در مرداد امسال نسبت به مرداد سال قبل نزدیک به 50 درصد کاهش یافت؛ این در حالی است که وزیر صنعت بارها وعده افزایش تولید خودرو را داده بود.


به گزارش بلاغ ، تولید انواع خودرو در کشور طی مرداد امسال به 47 هزار و 317 دستگاه رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 47.1 درصد کاهش داشته است. در این مدت تولید سواری در کشور به 43 هزار و 758 دستگاه رسید که افت 47.7 درصدی را در مقایسه با مرداد 97 تجربه کرده است.

در مورد وضعیت تولید انواع خودرو در کشور طی پنج ماهه ابتدای امسال نیز باید به افت 39.8 درصدی در مقایسه با پنج ماهه اول 97‌اشاره کرد. از ابتدای سال تا پایان مرداد امسال 314 هزار و 278 دستگاه انواع خودرو در کشور به تولید رسید که سهم سواری از این رقم معادل 290 هزار و 803 دستگاه بوده است.
تولید سواری در پنج ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت 40.8 درصدی همراه بوده است.

درمورد وضعیت تولید گروه صنعتی ایران خودرو طی پنج ماهه ابتدا امسال نیز باید به افت 39.7 درصدی تولید انواع خودرو در این گروه خودروسازی ‌اشاره کنیم. در این مدت 136 هزار و 998 دستگاه انواع خودرو توسط این گروه خودروسازی به تولید رسید که سهم سواری معادل 135 هزار و 677 دستگاه بوده و تولید سواری در ایران خودرو طی پنج ماهه اول امسال افت 39.1 درصدی را تجربه کرده است.

بررسی وضعیت تولید انواع خودرو در گروه سایپا نیز نشان می‌دهد طی پنج ماهه ابتدای امسال در این گروه خودروساز افت 28.5 درصدی تولید انواع خودرو اتفاق افتاده است.
در این مدت 162 هزار دستگاه انواع خودرو در گروه خودروسازی سایپا به تولید رسیده که سهم سواری معادل 143 هزار و 698 دستگاه بوده است. تولید سواری در پنج ماهه اول امسال در گروه سایپا 31.5 درصد افت را تجربه کرده است.
بر اساس این گزارش، در حالی شاهد کاهش تولید خودرو در کشور هستیم که قرار بود به منظور بهبود وضعیت بازار خودرو و اجرای تعهدات عقب مانده خودروسازان، تولید شرکت‌های خودروساز در کشور با روندی افزایشی همراه باشد. در این خصوص رحمانی، وزیر صنعت نیز بارها برای افزایش تولید خودرو وعده داده بود. در عین حال، واقعی شدن قیمت خودرو در بازار نیازمند افزایش تیراژ تولید خودروسازان است تا بازار سیاه خودرو شکل نگیرد.

بازداشت قائم‌مقام سابق فروش ایران خودرو
قائم‌مقام سابق فروش ایران خودرو روز سه شنبه بازداشت شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، مصطفی خان‌کرمی، معاون سابق فروش ایران خودرو و برادر رئیس‌حراست نهاد ریاست جمهوری است. براساس پیگیری‌های انجام شده،مشخص شد پرونده وی اکنون در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت مفتوح است.

خان کرمی روز سه‌شنبه برکنار شد و محسن ناقدی برادران به جای وی، منصوب و معرفی شده است.
فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو از طریق خودروسازان برعهده وی بوده و ایشان به عنوان قائم‌مقام مدیرعامل در بازاریابی فروش و امور مشتریان فعالیت می‌کرده است.

این درحالی است که موضوع عدم توزیع مناسب خودرو توسط نمایندگی‌ها یکی از موضوعات مورد بحث در محاکم قضایی است چراکه به نظر می‌رسد، سهمیه هر کدام از نمایندگی‌ها برای فروش، یکسان نبوده و حدود ۸۰ درصد از فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو فقط توسط حدود ۲۰ نمایندگی انجام شده است.
چندی پیش نیز در جریان پرونده فروش محصولات ایران خودرو، هاشم یکه زارع  مدیرعامل این شرکت بعد از برکناری، بازداشت شد.


کد مطلب: 404180

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/404180/تولید-خودرو-5-ماهه-نخست-امسال-نصف

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com