تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۴۰۴۰۷۸
استاد حوزه علمیه گفت: اگر کسانی بخواهد در این مملکت نام و یاد شهدا را حذف کنند خودشان توسط مردم حذف می‌شود و مردم دردهان آن‌ها می‌زنند و آن‌ها را به زیر می‌کشند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عباس موسوی مطلق سه شنبه شب در مراسم مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه نیمی از اهداف قیام امام حسین (ع) در کربلا محقق شد، اظهار کرد: تحقق نیمی دیگر از اهداف قیام کربلا بر عهده بازماندگان عاشورا بود که بخشی از آن توسط کاروانی که به اسارت رفته بود صورت گرفت و مابقی بر عهده جریان عاشورایی در طول تاریخ بوده و هست.
وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) ثارالله هستند و برای احیای اسلامی که مرده بودجان دادند، ابراز کرد: امام حسین (ع) اسلام را در روز عاشورا در بیمارستانی به نام کربلا بردند و اسلام مرده و دچار مرگ مغزی شده را با نثار خون خود و یارانشان بازگردانند.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: پس از شهادت حضرت و یارانشان رسالت دیگری مانده که این پیام باید به مردم برسد که پرچمدار آن حضرت زینب (س)، امام زین‌العابدین (ع) و 85 زن و بچه همراه آنان بود که از طریق قول و فعلشان در طول سال‌های پس از حادثه کربلا صورت گرفت.
موسوی مطلق با اشاره به اینکه شاخص‌ترین این پیام‌رسانی‌ها خطبه‌های حضرت زینب (س) و امام زین‌العابدین (ع) در شام بود، افزود: حضرت زینب (س) چنان پیروزمندانه در برابر یزید و دیگر دژخیمان صحبت کرد که کاخ ستم به لرزه افتاد. این برخورد از اصول مکتب تشیع است و این کاروان طوری رفتار نکردند که دشمن‌شاد شوند و در کمال عزت رهرو امام حسین (ع) بودند با تمام مصیبتی که دیده بودند و سختی‌هایی که کشیده بودند ولی یک‌قدم از اصول حسینی عقب‌نشینی نکردند.
وی با تأکید بر اینکه از ویژگی‌های گروه‌های اهل باطل جاهل نگه‌داشتن مردم است، بیان کرد: هر وقت گروه، حزب و شخصی حکومت و حوزه مدیریتش را طوری پیش برد که مردمش در جهل باشند آن جریان باطل است. اسلام اهل شفافیت و نظام مقدس ما نظامی شفاف است و مردم‌سالاری دینی باید در آن حاکم باشد و شیوه امامین انقلاب نیز بر شفاف‌سازی بوده است؛ پس چرا امروز عده‌ای از شفاف بودن آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی برآشفته می‌شوند.
استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه از دولت نیز انتظار شفافیت داریم، ادامه داد: اخیراً در برخی شهرها ازجمله تهران نام مقدس شهدا را از کوچه‌ها و خیابان‌ها حذف کرده‌اند که انقلابی‌های ما و آتش به اختیارها متوجه آن شدند. وقتی این توطئه روشن شد مسؤولان به‌جای عذرخواهی توجیهات مضحک ارائه دادند که عقلا و غیر عقلا را می‌خنداند.
موسوی مطلق خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد در این مملکت نام و یاد شهدا را حذف کند خودش توسط مردم حذف می‌شود و مردم دردهان آن‌ها می‌زنند و آن‌ها را به زیر می‌کشند، چراکه نیروهای انقلابی اگر اصل انقلاب و اسلام و شهدا در معرض تعرض باشند جلو می‌آیند و احدی را نمی‌شناسند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴