در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل

ترامپ آنچه لایق خودش بود به ایران نسبت داد!

تاریخ انتشارسه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
کد مطلب : ۴۰۴۰۶۷
رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر از تداوم تحریم‌ها علیه ملت ایران سخن گفت و افزود: تا زمانی که رفتار ایران ادامه داشته باشد؛ تحریم‌ها نه تنها لغو نمی‌شود بلکه بیشتر هم خواهد شد.
۰
plusresetminus
ترامپ آنچه لایق خودش بود به ایران نسبت داد!

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا دیروز سه‌شنبه در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر لفاظی‌ها و اتهامات کهنه و تکراری خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد و مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران نخستین حامی ‌ تروریسم در دنیاست و این کشور در تنور جنگ‌های سوریه و یمن می‌دمد.

رئیس جمهوری آمریکا که به‌عنوان سومین سخنران هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در جمع شماری از سران کشورهای شرکت‌کننده سخن می‌گفت، بدون ارائه هیچ‌گونه سند و مدرکی ایران را به دخالت در حمله به تاسیسات نفتی عربستان متهم کرد و گفت که تحریم‌ها علیه بانک مرکزی ایران؛ واکنشی به این اقدام جمهوری اسلامی بوده است.

ترامپ با تکرار ادعاهای خود و بدون‌ اشاره به 15 گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌ درباره پایبندی ایران به برجام، مدعی شد که ایران در راستای دستیابی به سلاح هسته‌ای گام برمی‌دارد و ایالات متحده اجازه نمی‌دهد که ایران به چنین سلاحی دست یابد.

وی با نادیده انگاشتن نظارت‌ها و بازدید کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ‌از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: تاریخ اعتبار برجام به‌زودی منقضی خواهد شد و این توافق اجازه بازدید را ندارد و بعد از خروج آمریکا از برجام؛ ایران با امید رهایی از تحریم‌ها؛ دست به تجاوزگری زده است.

لفاظی‌ها و ادعاهای تکراری ترامپ علیه ایران در حالی است که دنیا اکنون می‌داند چه اتفاقی افتاده است. آمریکا رسما زیر برجام زد و اروپایی‌ها به شکل اعلام نشده و دولت‌های غربی، آغاز‌کننده درگیری‌های دامنه‌دار با ایران و دیگر ملت‌های منطقه بودند؛ اما سال‌هاست نمی‌توانند پرونده هیچ یک از این درگیری‌های خودساخته را به اراده خود ببندند.

آنها سیلی‌های آبداری در این چند ماه، درست جلو چشم کنجکاو ملت‌ها، از ایران و متحدانش خورده‌اند. آمریکا، در ماجرای سرنگونی پهپاد فوق مدرن و گران‌قیمتش که وارد قلمرو ایران شده بود، تحقیر شد. و انگلیس، در ماجرای توقیف نفتکشش، به تلافی گستاخی در جبل‌الطارق.

در سوریه و عراق، تحقیر و شکستی سهمگین را به جان خریدند. و این آخر سری، مقاومت مظلوم یمن، نه تنها تیر خلاص را به ابهت پوشالی عربستان زد، بلکه حیثیت ابرقدرتی آمریکا و رادارها و پدافند پاتریوتش را به چالش کشید.

 ترامپ علیه ایران بار دیگر به لفاظی روی آورد اما ناظران مطلع می‌دانند علت این داد و فریاد و عجز و لابه‌ها چیست. قرار بود روند برجام، از ایران خلع قدرت کند و به لقمه راحت‌الحلقوم بدل نماید. اما نخوت ترامپ و متحدان اروپایی‌اش- با این توهم که ایران ضعیف شده-  موجب شد ایران عزتمند، آن روی سکه را نشان دهد.

حالا نمی‌دانند با تور و تار عنکبوتی پاره شده خود چه کنند. پرستیژ معطوف به رعب‌افکنی غرب، زایل شده و این، خسارتی غیرقابل جبران است. برای همین هم لَه‌لَه می‌زنند نمایش مذاکره ‌ترتیب دهند. آب رفته اما به جوی برنخواهد گشت. اکنون اراده ایران و متحدانش هست که پیش می‌رود. در همین یک هفته، تحلیل‌گران ارشد بسیاری در آمریکا و اروپا نوشتند نظم جهانی پس از سیطره غرب در جنگ جهانی دوم تمام شده و نظم تازه‌ای آغاز شده است. مقامات غربی زیاد جیغ می‌کشند، اما باید تحمل کنند تا نظم جدید مستقر شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴