تاریخ انتشارسه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۴۰۱۱
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه سال آینده 5 مرکز نوآوری راه اندازی می کنیم، گفت: معتقدم باید در مراکز رشد از توان نخبگان علمی استفاده شود تا شرکت‌های دانش بنیان از داخل این مراکز، تحقیقات علمی عقب مانده کشور را به نتیجه برسانند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به توان بالقوه نخبگان دانشگاهی در پیشرفت علمی کشور گفت: اگر همه دانشگاه ها به طور مستمر از توان نخبگان علمی در مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان استفاده کنند در مدت زمان کوتاهی دستاوردهای قابل توجهی به دست خواهد آمد که می تواند سرعت موتورهای اقتصادی کشور را افزایش دهد.
* تا کنون از ظرفیت نخبگان به طور جدی استفاده نشده است
وی با بیان اینکه سال آینده 5 مرکز نوآوری راه اندازی می کنیم، افزود: تا به امروز آنگونه که باید از ظرفیت دانشگاه ها و به خصوص دانش آموختگان، اساتید و نخبگان علمی در گره های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استفاده نشده است که این موضوع یک ایراد بزرگ بوده و اصولا دانشگاه برای مواقع اضطراری و حساس تشکیل شده تا بتواند بحران های مختلف را در هر کشوری رفع کند.

* فناوری نوظهور دانشگاه دارای دستاورد است
ذاکری تصریح کرد: مراکز نوآوری و فناوری در دانشگاه ها نقش مهم و محوری درپیشرفت و رشد علمی دارند که باید با نگاه جدی تری به آنها توجه شود به طور مثال فناوری نو ظهور در دانشگاه همانند مرکز عصبی ایران دارای دستاوردهای زیادی است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴