تاریخ انتشاردوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
کد مطلب : ۴۰۴۰۰۹
رئیس‌ قوه قضائیه با بیان اینکه در بسیاری از شرکت‌ها ضوابط قانونی خصوصی‌سازی رعایت نشده است، گفت: باید این موضوعات به صورت ساختاری رفع شود.
۰
plusresetminus
رئیس‌قوه قضائیه: باید درخصوصی‌سازی‌ها بازنگری شود

به گزارش بلاغ به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی با بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: جنگ ما تمام نشده است. امروز جنگ اقتصادی، روانی، رسانه‌ای و اطلاعاتی در جریان است و دشمن بیش از همیشه تلاش دارد ملت ایران را از راه خود بازدارد.

رئیسی با تبریک آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: آنچه مهم است آنکه مسئله تولید علم و توجه به سند تحول در آموزش و پرورش و به ویژه سند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در‌باره امنیت روانی و اخلاقی دانش‌آموزان و دانشجویان مورد توجه قرار گیرد. در سند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، وظیفه آموزش و پرورش و وزارت علوم در موضوعات مختلفی از جمله مسئله عفاف و حجاب احصاء شده است که باید در جهت اجرای این سند اهتمام تام داشت.

در بسیاری از شرکت‌ها ضوابط قانونی خصوصی‌سازی رعایت نشده است
رئیس ‌قوه قضائیه با ‌اشاره به مشکلات ناشی از خصوصی‌سازی در کشور و اعتراضات کارگران، اقدام دولت درباره شرکت «هپکو» را قابل تقدیر اما در عین حال ناکافی دانست و افزود: شرکت‌ها و کارخانجات زیادی در کشور هستند که خصوصی‌سازی در آنها پیامدهایی داشته و مشکلاتی را ایجاد کرده است. در بسیاری از این شرکت‌ها ضوابط قانونی خصوصی‌سازی رعایت نشده است، کارخانه دچار رکود شده، کارگران بیکار شده‌اند، کارگران حقوق نگرفته‌اند، به اعتراضات توجهی نشده و نهایتاً قوه قضائیه درگیر موضوع شده است، بر این اساس باید در ساختارها و رفتارها بازنگری و‌ اشکالات را رفع کرد تا شاهد بروز این مسائل نباشیم.

پیگیری اموال کانادا
برای مقابله به مثل شعار نیست

رئیسی همچنین درخصوص پیگیری اموال کانادا برای مقابله به مثل و توقیف آنها گفت: آنچه هفته گذشته در این زمینه بیان شد، شعار نبود بلکه تاکید دارم این قضیه را دنبال کنیم و حتی اگر در یک دادگاه بین‌المللی به نتیجه نرسید، ما پیگیری قانونی خود را انجام دهیم. وزیر محترم خارجه هم لازم است این موضوع را در مجامع مختلف تبیین و مطالبه کنند.

درآمدهای قوه قضائیه
 به خود دستگاه قضایی اختصاص یابد

وی درباره بودجه دستگاه قضایی نیز تاکید کرد: باید این موضوع بالاخره یک بار برای همیشه حل شود. پیشنهاد ما این است که درآمدهای قوه قضائیه به خود دستگاه قضایی اختصاص یابد و کمبود بودجه نیز به صورت تکلیف دولت، به میزان قانونی در اختیار قوه قضائیه قرار گیرد تا در این زمینه هر سال دچار مشکل نباشیم.

برخورد جدی با متخلفان در صورت تأیید حذف عنوان شهدا از معابر
رئیس ‌دستگاه قضا درخصوص برخی اخبار مبنی بر حذف عنوان شهید از تابلوی برخی معابر تهران، بر لزوم بررسی دقیق برای یافتن صحت و سقم این موضوع تاکید کرد و گفت: شهدا سرمایه‌های کشور هستند و اگر در این زمینه تخلفی شده باشد باید برخورد جدی صورت گیرد.

نگاه به زندان و زندانی باید متفاوت شود
رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه به زندان و زندانیان گفت: باید به جمعیت کیفری به چشم یک سرمایه اجتماعی و فرصت نگاه کنیم و با بازاجتماعی کردن این افراد به کمک گروه‌های جهادی به تربیت یک نیروی انسانی کارآمد و مفید برای کشور بپردازیم. زندانی از نگاه ما مجرم است اما از نگاه یک آسیب‌شناس، فردی آسیب دیده و بیمار به شمار می‌آید و نگاه ما به زندان و زندانی نیز باید متفاوت شود.

رئیس ‌قوه قضائیه از زحمات و تلاش‌های ناصر سراج در سازمان بازرسی کل کشور قدردانی و برای حجت‌الاسلام درویشیان در این سازمان آرزوی توفیق کرد.
براساس این گزارش، در این جلسه مسئولان قضایی کشور به ارائه گزارش از حوزه فعالیت خود پرداختند.

رئیس ‌سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این جلسه با ‌اشاره به زمین خواری در سواحل مکران با مجوزهای قانونی، از واگذاری میزان زیادی تسهیلات ارزی و ریالی و واگذاری زمین به یک جوان ایرانی ساکن اسپانیا در این منطقه خبر داد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

رئیس ‌مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیز به ارائه توضیحاتی درباره سامانه اعلام اموال و دارایی مسئولان پرداخت. پس از گزارش رئیس‌مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه درخصوص سامانه ثبت دارایی‌ها و اموال مسئولین و کارگزاران نظام، عملیاتی و اجرایی شدن سامانه مذکور مورد تأیید قرار گرفت و همچنین مقرر شد در جهت صیانت از قضات در برابر اتهامات ناروا و حراست از عزت قاضی و دادگاه، مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و دادسرای انتظامی قضات، ساز و کار مناسبی پیش‌بینی نمایند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴