کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقتی عزم یک ملت دیوار تحریم‌ها و تهدیدهای پوشالی را خرد می‌کند

1 مهر 1398 ساعت 10:00

استکبار جهانی با ادبیات جدیدی سعی دارد پیشرفت‌های علمی محققان کشورمان را لوث کند، اما آن‌ها که هنوز جوانان ایرانی را نشناخته‌اند نمی‌دانند که هیچ تحریم و تهدیدی در برابر عزم ملت ایران برایشان کارساز نیست.



به گزارش بلاغ،«تحریم» واژه‌ای است که حتی در لغت نیز بار منفی را به اذهان وارد می‌کند و شاید کمتر فردی وجود داشته باشد که پس از  شنیدن این واژه واکنش مثبتی داشته باشد؛ اما این واژه منفی و نامأنوس با روحیه انسانیت، سال‌هاست که به صورت ناجوانمردانه و غیرمنطقی از سوی استکبار جهانی علیه ملت ایران اعمال می‌شود.
حتی شاهد ادبیات جدیدی در صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا هستیم، وی که از ایجاد موانع در مسیر پیشرفت ایران به جایی نرسیده است حالا سعی دارد پیشرفت‌های ایران را لوث کند.
در حالیکه تحریم برای موارد پزشکی و علمی صورت نمی‌گیرد در مورد ملت ایران این موارد را هم در نظر گرفته‌اند؛ اما از آنجا که آوازه غیرت و همت جوانان ایران در دنیا زبانزد است، ملت ایران هیچگاه در برابر تحریم‌ها کم نیاورده و با دانش جوانان محقق کشور به خودکفایی در زمینه‌های مختلف و پیشرفت علمی دست یافته‌ایم.
درباره چگونگی دستیابی به این پیشرفت‌ها در شرایط تحریم با چند تن از کارشناسان علمی کشور گفت‌وگوهایی داشتیم؛ همگی بر این عقیده‌اند که هیچگونه تحریمی نمی‌تواند ملت ایران را تسلیم کند.
* ادبیات جدید ترامپ در تهدیدها هم نمی‌تواند ملت ایران را تسلیم کند
اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به تهدیدها و فشارهایی که همواره از سوی استکبار جهانی بر ملت ایران تحمیل شده است، این فشارها را دارای سابقه همیشگی دانسته و می‌گوید: در هر زمانی که ملت ایران روند رو به رشد و تعالی خودشان را بر اساس معنویات امام راحل و راهی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌اند پیش ببرند به سمت قله‌های تعالی می‌روند، اما دولتمردان و سردمداران آمریکایی می‌دانند که این فشارها نه تنها دول تو ملت ایران را تسلیم نخواهد کرد بلکه بر مقاومت مردم ایران و اتحاد یکپارچه آنها می‌افزاید.

قادری‌فر: تاریخ انقلاب اسلامی در طول چهار دهه از حیات خود همواره سرشار از تهدیدها و ارعاب‌های استکبار جهانی علیه ملت بزرگ ایران بوده و تهدیدهایشان مسأله جدیدی نیست
 
 
 
وی در ادامه به ادبیات جدید ترامپ در تهدیداتش اشاره می‌کند و می‌گوید: ترامپ در کنار ده‌ها بار بدعهدی‌ علیه ایران که عمق خبائث خودش را به نمایش گذاشت، حالا از طریق تهدیدهای توئیتری می‌خواهد ما را تسلیم کند اما این کارهایش به مقاومت ملت ایران می‌افزاید.

قادری‌فر معتقد است: آنچه آمریکایی‌ها از آن به عنوان تهدیدهای مرگ‌آور یاد می‌‌کنند برای ملت شریف ایران راه دستیابی به خودکفایی و سربلندی است، ما در همه حوزه‌های علمی با وجود محکم‌ترین فشارها، تهدیدها و فشارهایی که استکبار جهانی بر ما اعمال کرده‌ است، پیشرفت داشته‌ایم.
* تهدیدهای بی ارزش و بی اثر از فرد غیرنرمالی مثل ترامپ تعجب آور نیست
عبدالحمید نقره‌کار عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت نیز به تحریم‌های 40 ساله علیه  جمهوری اسلامی ایران اشاره می‌کند و می‌گوید: ما بهمن ماه 1357 شاهد تحریم‌ها بوده‌ایم، چه این تحریم‌ها را رسانه‌ای کنند یا نه؛ حتی مبلغ‌هایی که برای جنگنده‌های F14 داده بودیم به ما پس ندادند و 40 سال است که در فضای تحریم‌ها پیش می‌رویم و هر دستاوردی هم که داشته‌ایم در فضای تحریم‌ها بوده است.
 
ترامپ به جایی رسیده که حرفی برای گفتن ندارد و به همین دلیل به تهدیدهای بی ارزش و بی اثر روی آورده است اما این را بداند که تحریم‌ها مردم ما را قوی‌تر می‌کند
 
 
نقره‌کار هم تحریم‌ها را موضوعی کهنه و قدیمی عنوان می‌کند و می‌گوید: ترامپ حرفی برای گفتن ندارد به همین دلیل شروع به گفتن حرف‌های بی‌ارزش کرده است که البته این حرف‌ها از همان شخصیت غیرنرمال و خودشیفته‌ برمی‌آید اما ترامپ باید این را هم بداند که ملت ما 40 سال در فضای تحریم‌ها زندگی کرده‌‌اند و این تحریم‌ها هیچ اثری بر روی مردم ما ندارد، اعلام تحریم‌های جدید نیز شرایط ما را تغییر نمی‌دهد بلکه ما را قوی‌تر هم می‌کند حتی در مسائل نظامی و ماهواره‌ای هم ما به تحریم‌ها غلبه می‌کنیم و موفق خواهیم شد.
* افتخارآفرینی‌های علمی؛ ارمغان تحریم برای ما بوده است
با اصغر مسعودی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این باره هم‌صحبت شدیم.
مسعودی بسیاری از تحریم‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی برای کشور ما اعمال کردند را به دلیل دستیابی به اهداف سیاسی دانسته و می‌گوید: علت اینکه آمریکا با ایران پای میز مذاکره نشست و برجام را امضا کرد این بود که آن‌ها توانمندی دانشمندان و پیشرفت ما را از مباحث فناوری و هسته‌ای دیده بودند، میز مذاکره ابزاری بود برای خلع سلاح کردن ملت ایران و تسلیم دولت که خوشبختانه موفق نشدند.

نماینده مجلس شورای اسلامی نیز بر این عقیده است که بسیاری از پروژه‌ها و پیشرفت‌های ما محصول تحریم بوده است، یعنی در زمان‌هایی که ما در تحریم‌ بود‌ه‌ایم افتخار آفریدیم؛ همان‌طور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند جنگی که ما در آن شهید،‌ اسیر و مجروح داده‌ایم را نعمت می‌دانیم، دلیل این که امام این موضوع را به عنوان نعمت برشمردند این بود که ما در تنگناها و فشارهای تحریم به توانمندی‌های بزرگ دست پیدا کردیم و به استقلال اقتصادی و سیاسی رسیدیم.
مسعودی رمز موفقیت ما در عرصه‌های علمی نظیر دفاعی، فناوری هسته‌ای و اتمی را خودباوری و توجه به درون می‌داند و می‌گوید: ما با تکیه بر استعداد جوانان خودمان توانستیم این دستاوردها را به دست بیاوریم، اظهارات ترامپ در دنیا حرف‌هایی است که بر اساس فکر، عقل و منطق بیان نمی‌شود و نمی‌توان بر آن تکیه کرد.
 پیشرفت‌های علمی کشورمان پس از انقلاب اسلامی نشان‌ می‌دهد هیچ تحریم و تهدیدی در هیچ مقطعی نتوانسته جوانان ایرانی را از پای بنشاند بلکه محققان کشورمان مقاوم‌تر از پیش در مسیر پیشرفت در حرکت هستند.
 


کد مطلب: 403954

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403954/وقتی-عزم-یک-ملت-دیوار-تحریم-ها-تهدیدهای-پوشالی-خرد-می-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com