کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سامسونگ بیشتر از اَپل از هوآوی می‌ترسد

1 مهر 1398 ساعت 9:30

جدیدترین کمپین سامسونگ نشان می‌دهد که این کمپانی بزرگ از هوآوی بیشتر از اپل می‌ترسد.



به گزارش بلاغ،به نقل از ورایتی، سامسونگ دوست دارد هر فرصتی که در اختیار دارد، آیفون را مسخره کند، حتی اگر پای تبلیغ گلکسی هم در میان باشد آن را حذف کرده و به کار خود ادامه می‌دهد. اما این روزها رقیبی اندرویدی برای سامسونگ قد علم کرده که می‌تواند برایش  حتی از اَپل هم ترسناک‌تر باشد.

نه تنها اپل منبع عظیمی از درآمد سامسونگ است، بلکه آیفون نیز موقعیت سامسونگ را در صدر بازار تلفن همراه تهدید نمی‌کند. اگر ممنوعیت دولت ایالات متحده علیه شرکت هوآوی نبود می‌توانست به سرعت از سامسونگ پیشی بگیرد و حالا که محصول «Mate 30» هوآوی به بازار آمده، سامسونگ نیازمند پاسخی برای این رقابت است و هیچ روشی ندارد مگر همان «ترولینگ»(Trolling) یا عصبانی کردن تعمدی طرف برای ایجاد واکنشی احساسی و غیرعقلانی برای ضربه زدن به آن.


 
هواوی روز پنجشنبه همانطور که انتظار می رفت از سری گوشی‌های «Mate 30» رونمایی کرد و تقریباً همه شایعات درست بود، از جمله مواردی که گفته بود Mate 30 Pro هیچ برنامه گوگل ندارد. هوآوی همچنین توضیح داد چه باید کرد تا برنامه‌های گوگل را در تلفن‌های خود در حین ممنوعیت نصب شود. این شرکت همچنین اعلام کرد که در حال کار بر روی «آورهال» و تعمیرات اساسی در اندروید است که شامل یک «اَپ استور» جداگانه و یک ابتکار بزرگ برای بکارگیری برنامه‌نویسان خواهد بود.

اما در این میان سامسونگ چه کرد؟ این شرکت کمپینی برای گوشی مدل «نوت 10» (Note 10) برگزار کرد و در آن به خریداران خاطرنشان کرد که تلفن‌های سامسونگ با همه برنامه‌ها و خدمات گوگل سازگار بوده و «گلکسی نوت» (Galaxy Note) جدید چهار ماه دسترسی به «یوتیوب پریمیوم» (YouTube Premium) داراست. البته یوتیوب یکی از برنامه‌های گوگل است و تا زمانی که ممنوعیت وجود داشته باشد، نمی‌توان با گوشی هوآوی مدل «Mate 30» از آن استفاده کرد.

در حال حاضر، افرادی که «گلکسی نوت» خریداری می‌کنند ، مطمئناً می‌دانند که این تلفن‌ها با نسخه گوگلی اندروید  سازگار هستند، زیرا گزینه دیگری برای سامسونگ وجود ندارد.

 سامسونگ مدام این واقعیت را گوشزد می کند که اندروید گوگل است که در آخرین Galaxy S اجرا می شود یا توجه داشته باشید که این شرکت تازه راه اندازی کرده است؟ در آن زمان ، اذعان Android به عنوان یک مزیت مهم بازاریابی برای سامسونگ نبود.

 
با رجوع به خاطرات گذشته درمی‌یابیم که سامسونگ قبلا با محصول «اُ اس» کمتر از اندروید گوگل بهره می‌برد اما برای چندین سال به تولید گوشی‌های مدل «تیزن» پرداخت و اکنون به بزرگ‌ترین استفاده کننده از اندروید بدل شده است و اگر ممنوعیتی را که امروزه هوآوی از سوی آمریکا با آن مواجه شده برای شرکت سامسونگ اتفاق می‌افتاد، چه می‌توانست بکند؟


 
 


کد مطلب: 403951

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403951/سامسونگ-بیشتر-ا-پل-هوآوی-می-ترسد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com