تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۴۰۳۹۲۰
امسال هم همچون سال گذشته، هم‌زمان با آغاز ماه محرم و افزایش تقاضای خرید ظروف یکبار مصرف از سوی مردم، قیمت‌های ظروف یکبار مصرف در بازار افزایش یافت و مردم در عین نارضایتی، مجبور به خرید آن شدند.
۰
plusresetminus
افزایش قیمت ظروف یکبار مصرف در بازار باوجود تولید 100 درصدی در داخل/باز هم دستگاه نظارتی یک قدم عقب‌تر از سودجویان!
به گزارش بلاغ، امسال هم همچون سال گذشته، هم‌زمان با آغاز ماه محرم و افزایش تقاضای خرید ظروف یکبار مصرف از سوی مردم، قیمت‌های ظروف یکبار مصرف در بازار افزایش یافت و مردم در عین نارضایتی، مجبور به خرید آن شدند.

با وجود اینکه نزدیک به 100 درصد این ظروف در داخل کشور تولید می‌شود، به نظر می‌آید این گرانی‌ها بیشتر بدنبال سودجویی برخی افراد به بار آید؛ سودجویی از نیاز مبرم مردم به کالایی خاص در ایامی خاص؛ مواردی که مشابه ان را خیلی از اوقات سال از بازار شب عبد گرفته، بازار شب یلدا گرفته تا موسم بازگشایی مدارس و حتی مراسم عزاداری ماه و محرم بارها و بارها لمس کرده‌ایم.

اما سوالی که اینجا پیش می‌اید این است که چرا علیرغم این مکشلات تکراری که هر ساله زمان و محل وقوعش هم پیدا است اما مسئولان دست روی دست می‌گذارند و این مشکلات در یک چرخه یک‌ساله هر بار گریبانگیر مردم می‌شود؟!

دانیال دماوی رئیس اتحادیه فروشندگان ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف مرکز مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص گرانی ظروف یکبار مصرف در بازار طی سال‌جاری و به ویژه ایام منتهی به ماه محرم اظهار کرد: به طور متوسط جدا از افزایش قیمتی که طی سال گذشته در بازار طروف یکبار مصرف داشتیم، با افزایش مجدد 20 تا 30 درصدی روبرو بودیم.

وی افزود: تمام محصولات ظروف یکبار مصرف در داخل کشور تولید می‌شود و گرانی این کالا بیشتر به مواد اولیه بر می‌گردد.

رئیس اتحادیه فروشندگان ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف مرکز مازندران خاطرنشان کرد: مواد اولیه این ظروف وارداتی است و اگر فکری به حال تامین این مواد و کاهش قیمت آن شود؛ مشکل افزایش قیمت چندین و چندباره طی سال در بازار هم کنترل خواهد شد.

دماوی متذکر شد: البته افزایش قیمت این ظروف به یک یا چند کالا بر نمی‌گردد و به تمامی اجناس بازار ظروف یکبار مصرف بر می‌گردد و گاه در برخی اقلام این افزایش قیمت تا 60 درصد هم می‌رسد.

وی بیان کرد: برای نمونه قیمت هر بسته لیوان از 10 هزار تومان به 17 هزار تومان، کاسه آشی از دانه‌ای 150 تومان به  220 تومان و ظرف یک کیلویی از دانه‌ای 250 تومان به 500 تومان رسیده است.

به نظر می‌رسد در کنار عدم مدیریت صحیح در تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان و اتخاذ تدابیری در خصوص تعدیل قیمت مواد اولیه این محصولات، عدم نظارت بر بازار این محصولات در ایام پرتقاضا نیز از عمده عوامل بی سروسامانی قیمت این محصول در بازار است که پای دلالان و سودجویان را به این بازار هم باز کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴