کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رایانه قدرتمند پیچیده‌ترین محاسبات را سه دقیقه‌ای انجام می‌دهد

31 شهريور 1398 ساعت 14:20

محققان گوگل از تولید رایانه کوانتومی قدرتمندی خبر داده‌اند که قادر به انجام محاسبات پیچیده در زمانی بسیار کوتاه و با سرعتی بی سابقه است.



به گزارش بلاغ،به نقل از یاهونیوز، پژوهشگران گوگل رایانه ای ساخته اند که می تواند محاسباتی را که رایانه های عادی برای انجامشان به ده هزار سال زمان نیاز دارند در عرض کمتر از چهار دقیقه انجام دهد.

این دستاورد علمی انقلاب در حوزه تولید رایانه های کوانتومی محسوب می شود، این رایانه کوانتومی که سیکامور نامیده شده با استفاده از الگوریتم های منحصر به فرد خود در عرض سه دقیقه و بیست ثانیه می تواند نتیجه پیچیده ترین محاسبات و دشوارترین پرسش ها را بیابد. این در حالی است که قدرتمندترین رایانه های تجاری برای انجام چنین کاری به حدود ده هزار سال زمان نیاز دارند.
این نخستین بار است که رایانه ای کوانتومی با چنین قدرتی در دنیا ساخته می شود. رایانه های کوانتومی که بر مبنای اصول فیزیک کوانتومی ساخته می شوند اطلاعات را در قالب های دیجیتال مختلف نمایش می دهند و برای این کار محدود به صفر و یک نیستند. همین مساله توان پردازش آنها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
مشکل اساسی برای استفاده از رایانه های کوانتومی این است که بسیاری از آنها برای استفاده و فعالیت به شرایط خاصی نیاز دارند که از جمله آنها می توان به دمایی پایین تر از شرایط عادی اشاره کرد. از همین رو همه گیر شدن رایانه های کوانتومی به گذشت زمانی قابل توجه نیاز دارد.
 


کد مطلب: 403889

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403889/رایانه-قدرتمند-پیچیده-ترین-محاسبات-سه-دقیقه-ای-انجام-می-دهد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com