کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقاجانی: توسعه کشور از طریق علوم شناختی ممکن است

31 شهريور 1398 ساعت 14:10

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه توسعه کشور از طریق علوم شناختی ممکن است، گفت: علوم شناختی پاسخ خیلی از سوال‌های هستی شناختی‌ که زمان زیادی در حوزه های اخلاق و علوم انسانی مطرح بوده‌ را با چهره‌ای جدید احیا می‌کند.



به گزارش بلاغ،محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به اهمیت رشته علوم شناختی گفت: علوم شناختی از آنجایی که یک رشته بین رشته‌ای است ارای کارکردهای متنوع در علوم مختلف است که تمرکز آن بر روی مغز انسان بوده و می تواند آینده علمی را تغییر دهد.
* کشور های توسعه یافته بر روی علوم شناختی سرمایه گذاری کردند
وی افزود: علوم شناختی از نیازهای امروز جامعه و علم و فناوری محسوب می شود چراکه بسیاری از کشور هایی که توسعه یافته اند بر روی این رشته سرمایه گذاری های زیادی انجام داده اند.

* گسترش این رشته در راستای منویات مقام معظم رهبری مهم است
آقا جانی ادامه داد: رشته علوم شناختی از رشته‌هایی است که  تحقیقات علمی و فعالیت‌های رسانه ای را تحت تاثیر قرار می دهد که در این رابطه معتقدم باید همه مراکز علمی و دانشگاه‌ها نسبت به گسترش این رشته در راستای منویات مقام معظم رهبری تلاش کنند.
* رشته علوم شناختی از فناوری های نو در علم است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: رشته علوم شناختی از فناوری‌های نو در علم است که در صورت ترویج  آن شاهد توسعه فناوری های جدید و تحول در رسانه و اطلاع رسانی خواهیم بود.
 


کد مطلب: 403888

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403888/آقاجانی-توسعه-کشور-طریق-علوم-شناختی-ممکن

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com