کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لزوم تشکیل تعاونی سهامی عام برای مدیریت سرخابی‌ها

31 شهريور 1398 ساعت 12:30

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ برای به دست گرفتن مدیریت سرخابی‌ها لازم است شرکت‌های تعاونی سهامی عام شکل گیرند.



به گزارش بلاغ،محمدجعفر کبیری در گفت‌وگو با خبرنگار  در مورد اولویت واگذاری سرخابی‌ها برای شرکت‌های تعاونی گفت: اعلام آمادگی کردیم که در قالب شرکت تعاونی سهامی عام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که می‌خواهند واگذار شوند، را مشاوره دهیم که هواداران از طریق تعاونی سهامی عام عضو شوند و این دو باشگاه را خریداری کنند. البته واگذاری‌ها با مدیریت وزارت ورزش و جوانان است و آنها باید تصمیم بگیرند که چه زمانی واگذار شوند.
وی افزود: تاکنون مجموعه‌هایی از تعاونی‌ها مراجعه کرده‌اند و برای به دست گرفتن مدیریت دو باشگاه سرخابی اعلام امادگی کرده‌اند،اما برای این کار باید شرکت تعاونی سهامی عام جدید شکل بگیرد نه از شرکت‌های موجود بخواهند مدیریت این دو باشگاه را برعهده بگیرند.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد تعاونی‌‌های اعتباری گفت: فقط دستگاه‌های دولتی امکان داشتن تعاونی اعتبار دارند که تک شعبه و داخل سازمانی باشد، در این زمینه یک پیشنهادی برای دولت در زمینه تأسیس تعاونی‌های اعتبار روستایی با سقف محدود و با مدیریت و نظارت هوشمند از طریق سامانه جامع نظارت هوشمند تعاونی‌ها شکل بگیرد.
به گفته کبیری، الان شرکت‌های تعاونی اعتبار فقط در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی به صورت تک شعبه‌ای امکان فعالیت دارند و دادن مجوز به تعاونی‌های اعتبار در اختیار ما نیست.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این را هم گفت: اگر دولت مراقبت کند و تعاونی‌های اعتبار تحت نظارت هوشمند فعالیت کنند، می‌توانند موفق عمل کنند.
به گفته کبیری، سهم بخش تعاون از ایجاد اشتغال در برنامه‌های توسعه کشور باید مد نظر قرار گیرد، در زمینه واگذاری تصدی های دولتی هم اولویت‌ تعاونی‌ها باید در نظر گرفته شود و در موقعیت برابر، اولویت با بخش تعاونی‌ها است.
وی این را هم گفت: همچنین اعلام آمادگی کردیم در قالب تعاونی‌های سهامی عام به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مشاوره بدهیم و از هواداران عضوگیری کنیم.
 


کد مطلب: 403877

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403877/لزوم-تشکیل-تعاونی-سهامی-عام-مدیریت-سرخابی-ها

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com