تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۳۸۴۲
دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند گفت: وزیر نفت جدید عربستان به دهلی نو تضمین داده است که به تمامی تعهداتش در قبال هند عمل خواهد کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،به نقل از رویترز، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند گفت عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت جدید عربستان به دهلی نو تضمین داده است که به تمامی تعهداتش در قبال هند عمل خواهد کرد. عربستان متعهد شده است تا پایان این ماه، تولید نفت خود را به میزان پیش از حملات برگرداند.
پرادهان روز پنج‌شنبه با همتای عربستانی خود در مورد جزئیات برنامه عرضه نفت این کشور پس از حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان، با تلفن صحبت کرد.
پرادهان در توئیتی نوشت: «با وزیر نفت عربستان تلفنی صحبت کردم. وی به من در مورد عرضه بی‌وقفه نفت خام و ال‌پی‌جی به هند به همان صورت برنامه‌ریزی شده، اطمینان داد.»
وی گفت وزیر انرژی عربستان گفته که آرامکو تمامی تولید 11 میلیون بشکه خود را تا پایان ماه سپتامبر ازسرمی‌گیرد و تولیدش را به 12 میلیون بشکه در روز تا پایان ماه نوامبر افزایش خواهد داد.
پرادهان افزود: « عبدالعزیز بن سلمان تکرار کرده است که عربستان شریک قابل اعتماد و پایدار هند خواهد ماند و تامین محصولات هیدروکربنی به موقع را تضمین خواهد کرد. »
سانجیو سینگ، رئیس ایندین اویل گفت عربستان دوباره اطمینان داده که تمام تعهدات خود به هند را انجام خواهد داد.
عربستان دومین تامین‌کننده بزرگ نفت هند است و هر ماه نزدیک  به 2 میلیون تن نفت خام به هند می‌فروشد. وی افزود با این حال، عربستان به دنبال تعویق در تحویل برخی محموله‌های ال‌پی‌جی است اما تضمین داده که تمامی مقادیر را جبران کند. وی اضافه کرد هر کمبودی می‌تواند از قطر تامین شود.
هند هر ماه 200 هزار تن ال پی جی از عربستان می‌خرد.
به گزارش فارس، شنبه گذشته، یمن با پهپادهای تهاجمی به تاسیسات نفتی عربستان در البقیق و الخریص حمله کرد و این حملات سبب شد تا تولید نفت این کشور نصف شود.
به دنبال این حملات و کاهش تولید نفت عربستان، قیمت نفت در روز دوشنبه با باز شدن بازارهای جهانی تا 20 درصد افزایش یافت.
همچنین عربستان تاخیر ده روز در تحویل محموله‌های نفتی خود اعلام کرد و دیگر نفت سبکی برای فروش ندارد.(جزئیات بیشتر)
در عین حال، این کشور از صادرکننده خالص گازوئیل به واردکننده این محصول تبدیل شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴