تاریخ انتشارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۴۰۳۸۲۹
مدیرکل بیمه سلامت مازندران بابیان اینکه نسخه‌پیچی الکترونیک از مهرماه سال جاری آغاز می‌شود، گفت: در بحث ارجاع الکترونیک منتظر تأیید نهایی وزارت بهداشت و تعیین نرم‌افزار منتخب هستیم.
۰
plusresetminus
نسخه‌پیچی الکترونیک از مهرماه امسال آغاز می‌شود
رسول ظفرمند در گفت و گو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: برگزاری آزمون وسع می‌تواند به برقراری عدالت در سلامت کمک کند و وضعیت توانایی مالی بیمه‌شدگان را شفاف سازد.

وی با اشاره به بند الف ماده 70 برنامه ششم توسعه در خصوص بحث بیمه اجباری همه افراد جامعه، افزود: رسانه‌ها بهترین و کارآمدترین ابزار برای مشارکت همگانی مردم برای شرکت در این طرح است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران بابیان اینکه مطابق قانون همه افراد جامعه باید تحت پوشش بیمه باشند، تصریح کرد: همه افراد فاقد بیمه باید برای تعیین تکلیف و برخورداری از بیمه اقدام کنند و اگر افراد ازنظر منابع درآمدی و مالی زیر ۴۰ درصد حداقل حقوق قانون کار درآمد داشته باشد، 100 درصد حق بیمه آن از سوی دولت پرداخت می‌شود.

این مسئول افزود: افرادی که بین ۴۰ - ۱۰۰ درصد حداقل حقوق اداره کار درآمد داشته باشند، ۵۰ درصد حق بیمه آن از سوی دولت پرداخت می‌شود.

 ظفرمند بابیان اینکه در حال حاضر حق بیمه بالای ۷۰ - ۸۰ درصد بیمه‌شدگان سلامت توسط دولت پرداخت می‌شود، اظهار کرد: مهلت مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران جهت تعیین تکلیف بیمه برای اشخاص مختلف جامعه، 6 ماه اطلاع‌رسانی شده است.

وی بابیان اینکه میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه بر اساس نتایج ارزیابی وسع مشخص می‌شود و اگر نتایج این ارزیابی نشان داد که توانایی مالی مناسبی دارند، در تأمین بخشی از حق بیمه  مشارکت می‌کنند، ادامه داد:  میزان مشارکت بیمه‌شدگان بعد  از انجام ارزیابی وسع  از صفرتا ١٠٠درصد حق بیمه متفاوت خواهد بود. در حال حاضر دولت به پرداخت حق بیمه کمک می‌کند و زمانی که ارزیابی  وسع نیز انجام شود این کمک متناسب با نتایج ارزیابی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران خاطرنشان شد: اگر افراد نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خود از طریق آزمون وسع اقدام نکنند باید حق بیمه خود را کامل پرداخت کنند.

این مسئول با تأکید براینکه با اجرای آزمون وسع اعتبارات بخش سلامت به سمت عدالت سوق می‌یابد، گفت: هدف از اجرای این مصوبه قانونی کاهش چتر پوشش بیمه‌ای نیست.

ظفرمند بابیان اینکه معطلی و تعطیلی در ارائه خدمت و صیانت از حقوق مردم نداریم، تصریح کرد: نزدیک به سه‌دهم درصد جمعیت پوشش بیمه سلامت را بیماران خاص تشکیل می‌دهند و بالای ۱۰ درصد هزینه‌ها مخصوص این بیماران است و سالانه ۷۰ میلیارد تومان از بودجه 700 میلیارد تومانی بیمه سلامت صرف این بیماران می‌شود.

وی به پروژه‌های نوین و الکترونیکی سلامت در استان اشاره کرد و گفت: در فصل استحقاق سنجی، حدود ۸۰ هزار نفر که چند بیمه‌ای بودند تعیین تکلیف شدند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران بابیان اینکه در ارسال و رسیدگی الکترونیکی اسناد بیمارستانی جزو 6 استان پایلوت و استان اول کشورهستیم، افزود: به همت دانشگاه های علوم پزشکی ۹۹ درصد اسناد بیمارستانی در تیرماه به‌صورت الکترونیکی ارسال و رسیدگی شده و هزینه‌ها قابل پرداخت است.

این مسئول به مشارکت 70 پزشک استان مازندران در بحث نسخه‌نویسی الکترونیک اشاره کرد و افزود: تمامی این پزشکان ظرف یک هفته تا 10 روز حق‌الزحمه خود را دریافت کردند.

ظفرمند بابیان اینکه نسخه‌پیچی الکترونیک از مهرماه سال جاری آغاز می‌شود، اذعان کرد: در بحث ارجاع الکترونیک منتظر تأیید نهایی وزارت بهداشت و تعیین نرم‌افزار منتخب هستیم.

وی در پایان اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی طرح پزشک خانواده شهری که به‌عنوان پایلوت در مازندران در حال اجراست جهت آشتی و بهره‌گیری بیش‌ازپیش مردم از این طرح را از اصحاب رسانه استان مازندران مطالبه کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰